Çalışma alanımızda merakın neden önemli olduğunu ve bu beceriyi profesyonel yaşamınıza nasıl aşılayacağınızı öğrenin.
İnsanlar "pazarlama becerileri" hakkında çok şey ararlar.
Google Trends, yukarıdaki terimin Ocak 2016'daki yukarı grafiğini gösteriyor, ancak araması 2022'de önemli ölçüde arttı.
Bu artış, daha fazla insanın pazarlama becerilerini geliştirmek istediği sonucuna varıyor. Ancak, dijital pazarlama becerileriyle ilgili çoğu çevrimiçi makale ve kitapta yer almasına rağmen, bir beceri hafife alınmaya devam ediyor.
Merak.
Bazı pazarlamacılar , kariyerlerinde ilerlemelerini sağlayacağını ve hayallerindeki işleri ve daha yüksek maaşları elde etmelerini sağlayacağını düşündükleri diğer beceriler üzerinde çalışmanın altını çizdiği için küçümseniyor .
Böylece teknik, analitik ve iletişim becerileri üzerinde çalışacaklar, ancak daha meraklı olmak için değiller.
Pazarlamada merak neden önemlidir?
Merak, anlamayı geliştirir
Çocuklar en meraklısıdır. Her şey hakkında sorular sorarlar ve bu şekilde her şeyi daha iyi bilirler ve daha uzun süre hatırlarlar.
Aşağıdaki Bilgi Teorisi eğrisini düşünün . Yorumladığım şey, ne kadar merakınız varsa, o kadar fazla bilgi sahibi olabileceğinizdir (orijinal yorum bu bağlamda değildir).
Daha fazla bilgi ile anlayış gelişir ve sizi bir sonraki büyüme aşamasına götürür.
Bu, herkesin, hatta pazarlamacıların bile, bizi aşağıdakilere zorlamak için son derece meraklı olması çok önemli hale geliyor:Sorular sor.
Yeni bilgiler araştırın.
Çevremizdeki dünya hakkındaki anlayışımızı genişletin.
Merak yaratıcılığı getirir
Merak, yaratıcılığın en önemli itici güçlerinden biridir. Sonuçta, bu bizi yeni şeyler keşfetmeye, sorular sormaya ve cevaplar aramaya itiyor.
Pazarlamacıların yaratıcı olmak isteyip istemediklerini merak etmeleri gerekir.
Sık sık geri adım atmayı ve yaptığımız her şeyi sorgulamayı unuttuğumuz günlük görevlere kendimizi kaptırırız.
Kayıtsız hale geliriz ve hareketlerimizi veya nedenlerimizi düşünmeden hareket ederiz.
Ancak merak etmeye zaman ayırdığımızda, yeni bir olasılıklar dünyasının kapılarını açabiliriz.
Kampanyalarımıza farklı açılardan bakabilir ve onları geliştirmek için yenilikçi yollar geliştirebiliriz. Ayrıca statükoya meydan okuyabilir ve işleri yapmanın daha iyi yollarını bulabiliriz.
Pazarlamacılar merak ettiklerinde daha fazla soru sorarlardı.
Ne kadar çok soru, o kadar anlayış.
Daha fazla anlayış, daha iyi fikirler ve çözümler.
Merak, coşkuyu sağlar
Birçok soru sordukları ve içlerine yaratıcılık kattıkları için pazarlamacılar üzerinde çalıştıkları her şey konusunda hevesli hale gelirler.
Merak Bölgesi'ne bir göz atalım .
Birisi merak durumundayken verimliliğin optimum seviyede olduğunu söyleyen yukarıdaki diyagramda Merak Bölgesi bölümünü vurguladım. Dolayısıyla ilgi ve heyecan oldukça yüksek.
Bu ilgi ve heyecan bulaşıcı olabilir, başkalarında da aynı merak ve coşkuyu ateşleyebilir.
Böyle bir duygu onları daha fazla deney, öğrenme ve büyüme için bir araya getirebilir. Bu, genel olarak işletme için daha fazla satış, müşteri ve başarıya yol açabilir.
Merak hassasiyeti güçlendirir
Yukarıdaki aynı Merak Bölgesi diyagramına atıfta bulunmak istiyorum, birisi meraklı bir zihin durumundayken uyanıklığın da yüksek olduğunu söylüyor.
Bir şeyi merak ettiğimizde, ona daha çok dikkat ederiz ve gözden kaçırmış olabileceğimiz detayları not ederiz. Bu artan odaklanma, hedef kitlemizi daha kesin bir şekilde hedeflememize izin vererek pazarlamacılara fayda sağlayabilir.
Sonuçta, doğru insanlara doğru mesajla ulaşamıyorsanız, çabalarınız büyük olasılıkla boşuna olacaktır. Neyse ki merak, pazarlamacılar arasında kesinliği güçlendirmeye yardımcı olabilir.
Artık merakın pazarlamacılara ne sunduğunu bildiğimize göre, merakın pazarlamacılara günlük pazarlama yaşamlarında nerede ve nasıl yardımcı olduğuna bakmamız gerekiyor.
Türkiye'nin bir numaralı dijital ajansı olarak sizlere dijital pazarlama ile ilgili güncel bilgileri sunuyoruz. Dijital pazarlama öğrenmek için bizi takip edin.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
-
Yeni araştırma, bu yıl sıralamanızı ve gelirinizi artırabilecek bazı dikkat çekici Google arama eğilimlerini ortaya koyuyor. Tüm önemli Q4 t...
-
Dijital pazarlama stratejileri B2B (işletmeden işletmeye) ve B2C (işletmeden tüketiciye) şirketler için işe yarar, ancak en iyi uygulama...
-
Dijital pazarlama ve gelen pazarlama kolayca karıştırılabilir ve bunun iyi bir nedeni vardır. Dijital pazarlama, gelen pazarlama ile aynı...