Tüm önemli Q4 tatil alışveriş sezonu neredeyse burada. SEO, markaların görünürlüğünü ve satışlarını artırmak için bir kez daha kritik bir kanal olacak.
2022 tatili öncesinde kurumsal SEO platformu BrightEdge, perakendecilerin, markaların ve yayıncıların bilmesi gerekenlere ilişkin en son araştırmasını Search Engine Land ile paylaştı.
Analizler, şirketin son üç yıldır yaptığı 10 kategoride 6.000 e-ticaret anahtar kelimesini izlemeye dayanıyor.
İşte bilmeniz gerekenler:
1. Markalar ve yayıncılar, perakendeciler için büyük rekabettir. Perakendeciler artık sadece görünürlük için diğer perakendecilerle rekabet etmiyor. Şimdi doğrudan tüketiciye yönelik modelleri benimseyen markalarla rekabet ediyorlar. Ayrıca, incelemeler ve ürünlere genel bakış sağlayan yayıncılar, Google'ın arama sonuçlarında önemli kazanımlar elde etti.
En iyi e-ticaret anahtar kelimeleri için:
- Perakendeciler , 2020'deki %70'ten %57'ye düştü.
- Markalar , 2020'de %18'den %23'e yükseldi.
- Yayıncılar 2020'de %4'ten %11'e yükseldi.
2. İçerik odaklı e-ticaret. BrightEdge'e göre, Google'ın faydalı içerik güncellemesinin ne kadar etkili olacağı henüz belli olmasa da, net olan bir şey var: Artık perakendecilerin içeriklerini arama sonuçlarında sıralamak için farklılaştırmalarının zamanı geldi. Başka bir deyişle, bir ürün açıklamasından fazlasını sunun.
Sonunda kazanacak olan perakendeciler, daha iyi içerik deneyimleri sağlayacak olanlardır. Nasıl? İle:Ürünle ilgili içerik ve bağlama odaklanmak.
Kategorileri, kullanıcının birden fazla ilgili üründe alışveriş yapmasını kolaylaştıracak şekilde organize etmek.
3. Mavi bağlantılar önemlidir. Son on yılda, Google'ın nasıl 10'dan fazla mavi bağlantı olduğu hakkında çok fazla tartışma oldu. Ancak, BrightEdge'in verilerine göre, önemli e-ticaret terimleri için tüm tıklamaların %70'i bu klasik mavi bağlantılara gidiyor.
Google'da e-ticaret arama terimleri için yerel üçlü paketi bulmak hâlâ yaygın. Ancak, yerel paketlerin önemi son iki yılda %25'ten %19'a düştü. Ayrıca düşüşte: videolar ve resim karuselleri. Bu arada, People Also Ask biraz büyüdü.
4. Şema kullanımı artıyor. Şema, bu yıl hiç olmadığı kadar alışverişle uyumlu. Markalar, perakendeciler ve yayıncılar, içeriklerini alışveriş deneyimleri etrafında biçimlendirmek için giderek artan bir şekilde çeşitli şema türlerini benimsiyor.
- Ürün
- ResimNesnesi
- Eşya listesi
5. Makale ve kategori sayfaları e-ticarete hakimdir. Kategori sayfaları, zamanın %70'inde en yüksek tıklama oranına sahiptir. Ayrıca not edin: BrightEdge'e göre ürünlerle ilgili makaleler, ürün sayfalarından daha yüksek tıklama oranlarına sahiptir.
Neden önemsiyoruz. Google arama - ve insanların arama şekli - her zaman gelişiyor. E-ticaret SEO'sunda, Google'ın gelecekte ödüllendireceği içerik türlerini ve kullanıcı deneyimlerini sağlamak için SEO stratejinizi her zaman geliştirirken, neler olup bittiğini izlemek ve yaklaşan tatil sezonu için şu anda neleri etkileyebileceğinizi anlamak çok önemlidir.