26 Ekim 2022 Çarşamba

Dijital Pazarlama Nedir?

Elektronik cihazlar kullanan ve pazarlama uzmanları tarafından promosyon mesajlarını iletmek ve müşteri yolculuğunuz boyunca etkisini ölçmek için kullanılabilen herhangi bir pazarlama. Uygulamada, dijital pazarlama genellikle bir bilgisayarda, telefonda, tablette veya başka bir cihazda görünen pazarlama kampanyalarını ifade eder. Çevrimiçi video, görüntülü reklamlar, arama motoru pazarlamacılığı, ücretli sosyal reklamlar ve sosyal medya gönderileri dahil olmak üzere birçok biçimde olabilir. Dijital pazarlama genellikle dergi reklamları, reklam panoları ve doğrudan posta gibi “geleneksel pazarlama” ile karşılaştırılır Tuhaf bir şekilde, televizyon genellikle geleneksel pazarlama ile aynı kefeye konur.

Amerikalıların dörtte 3'ünden fazlasının her gün çevrimiçi olduğunu biliyor muydunuz? Sadece bu da değil, %43'ü günde bir kereden fazla devam ediyor ve %26'sı “ neredeyse sürekli ” çevrimiçi .

Bu rakamlar mobil internet kullanıcıları arasında daha da yüksek. Amerikalıların %89'u en az her gün çevrimiçi oluyor ve %31'i neredeyse sürekli çevrimiçi. Bir pazarlamacı olarak, bir marka oluşturarak, dijital bir strateji ile daha fazla potansiyel müşteri ve daha fazlasını getiren harika bir müşteri deneyimi sunarak çevrimiçi reklamcılık varlığıyla dijital dünyadan yararlanmak önemlidir.

Dijital pazarlama stratejisi, mevcut müşterilerle ve ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgilenen kişilerle bağlantı kurmak için sosyal medya, tıklama başına ödeme, arama motoru optimizasyonu ve e-posta pazarlaması gibi farklı dijital kanallardan yararlanmanıza olanak tanır. Sonuç olarak, bir marka oluşturabilir, harika bir müşteri deneyimi sağlayabilir, potansiyel müşteriler getirebilir ve daha fazlasını yapabilirsiniz.


Çevrimiçi pazarlama olarak da adlandırılan dijital pazarlama, markaların interneti ve diğer dijital iletişim biçimlerini kullanarak potansiyel müşterilerle bağlantı kurmasını teşvik eder. Buna yalnızca e-posta , sosyal medya ve web tabanlı reklamcılık değil, aynı zamanda bir pazarlama kanalı olarak metin ve multimedya mesajları da dahildir.

Esasen, bir pazarlama kampanyası dijital iletişimi içeriyorsa, bu dijital pazarlamadır.

Dijital Ajans Nedir? Ne İşe Yarar?