26 Ekim 2022 Çarşamba

Merak, pazarlamacılara nerede (ve nasıl) yardımcı olur?



emel bilgilerle başlayalım ve ardından gelişmiş bilgilerle başlayalım.
1. Yeni şeyler öğrenme merakı

Pazarlamacıların merak etmesi gereken bir numaralı alan yeni şeyler öğrenmektir. Pazarlama işleriyle o kadar meşgulüz ki geçmişte öğrendiklerimizi yapmaya devam ediyoruz.

Yeni şeyler öğrenmemizi sağlayan Google ürünlerimiz olsa da, bunları öğrenmede ne kadar başarılıyız?

Örneğin Google , Universal Analytics'in (UA) kullanımdan kaldırıldığını duyurdu ve GA4'e geçmemiz gerekiyor .

Son üç ayda birçok SEO uzmanıyla (kıdemliler ve yöneticiler) görüştüm ve kimse orada bir şey denemedi. Çoğu bu haberi biliyor, ancak sadece birkaçı bunu ayarladı.

Bu, SEO'lar arasında GA4 gibi yeni şeyler öğrenmek için bir merak eksikliği olduğunu gösteriyor.

İşe alınan kıdemliler ve yöneticiler, çoğu zaman yetenek boşluklarını doldurmaya çalıştıkları için yeni şeyler öğrenen yetenekleri benimserler ve eğer biliyorsanız, tercih edilirsiniz.

Yani bilmek bir pazarlamacı için yeterli değildir. Öğrenmek daha önemlidir.

Daha fazla yeni şey öğrenmek için meraklı olun.
2. Yeni şeyler deneme merakı

Ne zaman biri bana yaptığım deneyler hakkında soru sorsa, hatırladığım ilk şey, ilk öne çıkan snippet'imi kazandığım zamandır.

İçeriği yayınlamadan önce ilk kez optimize ettiğimde 2015 yılıydı. Ve bir hafta içinde öne çıkan snippet'lerde yer aldı.

Öne çıkan snippet'lerde olduğu için, açıkçası, kullanıcıların arama ve okuma niyetini tatmin etti.

Bu içerik rakiplerimiz tarafından desteklendi ve yalnızca raporlama müdürüm değil, 300 kişilik şirketin sahibi de bir e-postayla beni takdir etti.

Bugün, SEO endüstrisi beni öne çıkan snippet'ler için içeriği strateji, küratörlük ve optimize eden biri olarak tanıyor.

Yeni bir şey deneme merakım bugün bulunduğum yere ulaşmama yardımcı oldu.

Senin için başka bir şey olabilir. Ancak, bir pazarlamacı olarak her zaman denemeye meraklı olmanız sizin için çok önemlidir.
3. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını bilme merakı

Denemek yeterli değil. Ayrıca neyin işe yaradığını da bilmeniz gerekir. Daha da önemlisi, bir deneyin neden başarılı olduğunu öğrenmektir.

Sosyal medya pazarlamasındaki niş müşterilerimizden biri için, farklı kitleler seçmekten kısa, uzun videolar çekmeye kadar her şeyi denedik. Ancak hiçbir gönderimiz 30 beğeni ve 500 erişimi geçmedi.

Ancak ilk makaramızı başlattığımız anda viral oldu.

Gönderilerimizin çoğunun neden bu kadar viral gitmediğini ve makaralarımızın çoğunun neden iyi bir erişim elde ettiğini araştırdıktan sonra, hedef kitlemiz makaraları benimsedi ve Instagram onlara öncelik verdi.

Akıllı bir pazarlamacı, her müşteri için neyin işe yaradığını ve neyin doğru yönde çabayı artırmayacağını bilmek konusunda her zaman meraklı olmalıdır.
4. Başarısızlıkların arkasındaki nedeni bulma merakı

Başarısızlıklar derken, daha büyük başarısızlıkları kastediyorum, örneğin:Bir müşteriyle zedelenmiş bir ilişki.
Hedefleri kaçırmak.
Sürekli olarak negatif yatırım getirisi elde etmek.
Ve dahası.

Öne çıkan snippet'lerle ilgili pek çok başarı hikayemiz olsa da, onlara ulaşamadığımız bir müşterimiz var. En büyük zorluğun kullanıcı deneyimi olduğunu biliyorduk. Sayfa yapısını, başlığını, H1'i ve daha fazlasını değiştirebileceğimiz hiçbir şey dinamik değildi.

Bir başka başarısızlık da geçen yıl en büyük müşterilerden birini kaybetmekti.

Hiçbir zaman öncelik vermedikleri birçok teknik iyileştirme önerdik, ancak Missive Digital yeni olduğu için SEO değerimizi kanıtlamak için onlara içerik yazma hizmetleri sağladık.

Yazdığımız içerikler halen 1. Sayfada yer almakta ve hazırladığımız içerik stratejisi, onlarla ilişki kurmamızdan sonra dahi kullanılmaya devam etmektedir.

Bizim değerimizi biliyorlardı ama yine de uygulama eksikliğinden dolayı onları kaybettik.

Başarısızlıklar orada olacak ve asla sizin kontrolünüzde olmayacaklar. Size başarısızlığı neyin getirdiğini merak edin ve gerekli adımları atın.
5. Hatalardan ders alma merakı (ister kendinize ister başkalarına ait olsun)

Başarısızlık ve hata denemenin sonuçları olsa da, farklıdırlar.

Başarısızlıklar yüzünden hata yapamazsınız, ancak hatalar nedeniyle başarısız olabilirsiniz.

Birkaç ay önce ekibimde olan bir olayı hatırlıyorum. İçeriği optimize etmesi için yeni bir ekip üyesi atadım ve çalışmalarını incelerken, hedef sorgu için müşterinin başka bir sayfasının Sayfa 1'de sıralandığını belirledim.

Bütün gününü anahtar kelime yamyamlığına sahip içeriği optimize ederek geçirmişti. Slack grubumuzda bahsettiğim bir hataydı.

Anında, başka bir ekip üyesi beni aradı ve başına böyle bir şey gelirse ne yapması gerektiğini sordu. Önce müşteriyi bilgilendirmenin ve kullanıcıların arama ve okuma amacına göre hedeflenen sorgu için hangi sayfada optimize edileceğine karar vermenin nasıl gerekli olduğu konusunda ona hızlı bir şekilde rehberlik ettim.

Takım arkadaşının hatasından ders almayı merak ettiği için o takım üyesini takdir ettim.

İyi bir pazarlamacı olmanın harika bir işareti çünkü gelecekteki gaflardan veya başarısızlıklardan kaçınmanıza izin veriyor.
6. Başarısızlıkların sonuçlarını bulma merakı

Merak, başarısızlıklardan öğrenmekle bitmemelidir. Bazen, belirli şeylerde başarısız olursak ne olacağını bilmek de önemlidir.İçeriği optimize edersek ve öne çıkan snippet'lere ulaşmazsa ne olur?
10 bin organik trafiğe 9 ayda ulaşamazsak ne olur?
Makaralar beklendiği gibi etkileşim sağlamazsa ne olur?
Noel için e-posta kampanyası geçen yılın satışlarını aşamazsa ne olur?
Teknoloji uygulaması satışları artırmazsa ne olur?
Önerdiğimiz açılış sayfaları kullanıcının beklentilerini karşılamıyorsa ne olur?

Bir pazarlamacı olarak, çeşitli kampanyalar geliştirir ve uygularız. Her kampanya için temel performans göstergeleri (KPI'lar) belirliyoruz. Ancak KPI'lar olumsuz giderse ne yapmamız gerektiğini pek düşünmüyoruz.

Ya kampanyamız beklendiği gibi çalışmazsa? Bunun etkileri ne olurdu?

Bazı projeler, ajanslar, danışmanlar veya serbest çalışanlarla çalışırken işletme sahiplerinin veya pazarlama müdürlerinin önemli ölçüde daha az sabra ve zamana sahip olduğu ölüm kalım durumlarıdır. Uzun vadede müşterilerinizin ve projelerinizin güvenini kaybedebilirsiniz.

Bu gibi durumlarda, planlama aşamasında akranlara veya yöneticilere başarısızlıkların sonuçları hakkında soru soracak kadar meraklı olun.

Böyle bir merakla, bir kampanya iki hafta veya iki ay içinde performans göstermezse planı ne zaman değiştireceğinizi bilirsiniz.

Böyle bir merak sizi projeyi kaybetmekten kurtarmasa bile, bir sonraki proje için daha iyi plan yapmanıza yardımcı olacaktır.
7. Rakiplerin ne yaptığını bilme merakı

Beni burada yanlış anlama. Tüm pazarlama stratejilerimizin kapsamlı bir rekabet analizi içerdiğini biliyorum. Ancak çoğu zaman, sağladığınız hizmetlere göre rakipleri analiz etmeye bağlı kalırız.

Örneğin, içerik yazma hizmetleri sağlıyorsak, yalnızca buna bağlı kalırız ve içeriğinizin performansına yardımcı olabilecek hiçbir şey önermeyiz.

Bazen, rakiplerinizin şunlar olup olmadığına da dikkat etmeniz gerekir:Ürünlerini geliştirmek.
Farklı ortaklarla işbirliği yapmak.
Diğer pazarlama kanallarına yatırım yapmak.
Marka konumlandırmalarını yenilemek.
Belirli süreçleri otomatikleştirme.
Belirli rollerin işe alınması.
Halkla ilişkiler veya sosyal sözler almak.
Herhangi bir platformda izleyicinin dikkatini çekmek
Ve dahası.

Rakiplerinizin yaptığı her şeyi bilmelisiniz. Rakiplerimizin marka sözleri için Google Alerts yaptık ve bunları SEO araçlarımızda yapılandırdık.

Bu, rakipleriniz hakkında meraklı olmanıza ve zamanında karar vermede proaktif olmanıza yardımcı olur.
8. Diğer pazarlamacıların ne hakkında konuştuğuna dair merak

Hayır, sektörünüzdeki en son haberlerden bahsetmiyorum. Bugün herkes sektörle ilgili en son güncellemeleri aldıkları iki veya üçten fazla haber bültenine abone oldu.

Sektördeki diğer pazarlamacıların ne hakkında konuştuklarından, yeni şeyler öğrenmekten, deney yapmaktan ve daha fazlasından bahsediyorum.

Örneğin, SEO'da tanıdığım birçok kişi Streamlit kullanarak Python aracılığıyla otomasyon öğreniyor. Python SEO'yu merhum Hamlet Batista'nın bilgi tabanı aracılığıyla öğrendim .

Orit Mutznik'in (ilhamlarımdan biri) bir Python kursuna başladığını ve hatta ilk senaryosunu yazdığını hatırlıyorum .



Sonra Koray Tuğberk GÜBÜR'den semantik SEO'dan bir çok gönderi görüyorum (listemde var).

İnsanların müşterimizin pazarlama yatırım getirisini iyileştirmek için hangi stratejileri, süreçleri, yöntemleri ve araçları kullandığını bildiğinizde kimse ilerlemenizi durduramaz.
9. Markaların ne yaptığını görme merakı

Çoğu pazarlamacı, daha önde gelen markaların pazarlamalarında yaptıklarını sever. Markalar tarafından yapılan büyük markalaşmaya adanmış bazı tweetler veya atlıkarıncalar yayınlayacaklardı.



Ancak yalnızca birkaç pazarlamacı, bazı markalar için neyin işe yarayıp yaramadığını analiz eder.

Örneğin, Luke Carthy (en sevdiğim e-ticaret SEO'larından biri) markalarda neler olup bittiğini, neyin işe yarayıp neyin yaramadığını merak ediyor. Yakın zamanda Toys 'R' Us için bir vaka çalışması tasarladı. Bu vaka çalışmaları, yalnızca bu web siteleri için yaptığı incelemelerdir. Onlar için çalışmıyor.



Merakı, e-ticaret sitelerinin bu tür incelemelerini ve analizlerini yapmasını sağlıyor.

Böyle bir merak nadirdir, ancak her pazarlamacının, hata yapmaları durumunda markalardan nasıl öğreneceklerine ve markaları nasıl sergileyeceklerine yönelik yaklaşımlarını ve zihniyetlerini geliştirmeleri gerekir.

Merak duymadan bir pazarlamacı olarak büyüyemezsiniz - işte nedeni

Çalışma alanımızda merakın neden önemli olduğunu ve bu beceriyi profesyonel yaşamınıza nasıl aşılayacağınızı öğrenin.

İnsanlar "pazarlama becerileri" hakkında çok şey ararlar.

Google Trends, yukarıdaki terimin Ocak 2016'daki yukarı grafiğini gösteriyor, ancak araması 2022'de önemli ölçüde arttı.

Bu artış, daha fazla insanın pazarlama becerilerini geliştirmek istediği sonucuna varıyor. Ancak, dijital pazarlama becerileriyle ilgili çoğu çevrimiçi makale ve kitapta yer almasına rağmen, bir beceri hafife alınmaya devam ediyor.

Merak.

Bazı pazarlamacılar , kariyerlerinde ilerlemelerini sağlayacağını ve hayallerindeki işleri ve daha yüksek maaşları elde etmelerini sağlayacağını düşündükleri diğer beceriler üzerinde çalışmanın altını çizdiği için küçümseniyor .

Böylece teknik, analitik ve iletişim becerileri üzerinde çalışacaklar, ancak daha meraklı olmak için değiller.
Pazarlamada merak neden önemlidir?
Merak, anlamayı geliştirir

Çocuklar en meraklısıdır. Her şey hakkında sorular sorarlar ve bu şekilde her şeyi daha iyi bilirler ve daha uzun süre hatırlarlar.

Aşağıdaki Bilgi Teorisi eğrisini düşünün . Yorumladığım şey, ne kadar merakınız varsa, o kadar fazla bilgi sahibi olabileceğinizdir (orijinal yorum bu bağlamda değildir).




Daha fazla bilgi ile anlayış gelişir ve sizi bir sonraki büyüme aşamasına götürür.

Bu, herkesin, hatta pazarlamacıların bile, bizi aşağıdakilere zorlamak için son derece meraklı olması çok önemli hale geliyor:Sorular sor.
Yeni bilgiler araştırın.
Çevremizdeki dünya hakkındaki anlayışımızı genişletin.
Merak yaratıcılığı getirir

Merak, yaratıcılığın en önemli itici güçlerinden biridir. Sonuçta, bu bizi yeni şeyler keşfetmeye, sorular sormaya ve cevaplar aramaya itiyor.

Pazarlamacıların yaratıcı olmak isteyip istemediklerini merak etmeleri gerekir.

Sık sık geri adım atmayı ve yaptığımız her şeyi sorgulamayı unuttuğumuz günlük görevlere kendimizi kaptırırız.

Kayıtsız hale geliriz ve hareketlerimizi veya nedenlerimizi düşünmeden hareket ederiz.

Ancak merak etmeye zaman ayırdığımızda, yeni bir olasılıklar dünyasının kapılarını açabiliriz.

Kampanyalarımıza farklı açılardan bakabilir ve onları geliştirmek için yenilikçi yollar geliştirebiliriz. Ayrıca statükoya meydan okuyabilir ve işleri yapmanın daha iyi yollarını bulabiliriz.

Pazarlamacılar merak ettiklerinde daha fazla soru sorarlardı.

Ne kadar çok soru, o kadar anlayış.

Daha fazla anlayış, daha iyi fikirler ve çözümler.
Merak, coşkuyu sağlar

Birçok soru sordukları ve içlerine yaratıcılık kattıkları için pazarlamacılar üzerinde çalıştıkları her şey konusunda hevesli hale gelirler.

Merak Bölgesi'ne bir göz atalım .

Birisi merak durumundayken verimliliğin optimum seviyede olduğunu söyleyen yukarıdaki diyagramda Merak Bölgesi bölümünü vurguladım. Dolayısıyla ilgi ve heyecan oldukça yüksek.

Bu ilgi ve heyecan bulaşıcı olabilir, başkalarında da aynı merak ve coşkuyu ateşleyebilir.

Böyle bir duygu onları daha fazla deney, öğrenme ve büyüme için bir araya getirebilir. Bu, genel olarak işletme için daha fazla satış, müşteri ve başarıya yol açabilir.
Merak hassasiyeti güçlendirir

Yukarıdaki aynı Merak Bölgesi diyagramına atıfta bulunmak istiyorum, birisi meraklı bir zihin durumundayken uyanıklığın da yüksek olduğunu söylüyor.

Bir şeyi merak ettiğimizde, ona daha çok dikkat ederiz ve gözden kaçırmış olabileceğimiz detayları not ederiz. Bu artan odaklanma, hedef kitlemizi daha kesin bir şekilde hedeflememize izin vererek pazarlamacılara fayda sağlayabilir.

Sonuçta, doğru insanlara doğru mesajla ulaşamıyorsanız, çabalarınız büyük olasılıkla boşuna olacaktır. Neyse ki merak, pazarlamacılar arasında kesinliği güçlendirmeye yardımcı olabilir.



Artık merakın pazarlamacılara ne sunduğunu bildiğimize göre, merakın pazarlamacılara günlük pazarlama yaşamlarında nerede ve nasıl yardımcı olduğuna bakmamız gerekiyor.

2022 tatilleri için bilinmesi gereken 5 e-ticaret SEO trendi

Yeni araştırma, bu yıl sıralamanızı ve gelirinizi artırabilecek bazı dikkat çekici Google arama eğilimlerini ortaya koyuyor.




Tüm önemli Q4 tatil alışveriş sezonu neredeyse burada. SEO, markaların görünürlüğünü ve satışlarını artırmak için bir kez daha kritik bir kanal olacak.

2022 tatili öncesinde kurumsal SEO platformu BrightEdge, perakendecilerin, markaların ve yayıncıların bilmesi gerekenlere ilişkin en son araştırmasını Search Engine Land ile paylaştı.

Analizler, şirketin son üç yıldır yaptığı 10 kategoride 6.000 e-ticaret anahtar kelimesini izlemeye dayanıyor.

İşte bilmeniz gerekenler:

1. Markalar ve yayıncılar, perakendeciler için büyük rekabettir. Perakendeciler artık sadece görünürlük için diğer perakendecilerle rekabet etmiyor. Şimdi doğrudan tüketiciye yönelik modelleri benimseyen markalarla rekabet ediyorlar. Ayrıca, incelemeler ve ürünlere genel bakış sağlayan yayıncılar, Google'ın arama sonuçlarında önemli kazanımlar elde etti.

En iyi e-ticaret anahtar kelimeleri için:
  • Perakendeciler , 2020'deki %70'ten %57'ye düştü.
  • Markalar , 2020'de %18'den %23'e yükseldi.
  • Yayıncılar 2020'de %4'ten %11'e yükseldi.



2. İçerik odaklı e-ticaret. BrightEdge'e göre, Google'ın faydalı içerik güncellemesinin ne kadar etkili olacağı henüz belli olmasa da, net olan bir şey var: Artık perakendecilerin içeriklerini arama sonuçlarında sıralamak için farklılaştırmalarının zamanı geldi. Başka bir deyişle, bir ürün açıklamasından fazlasını sunun.

Sonunda kazanacak olan perakendeciler, daha iyi içerik deneyimleri sağlayacak olanlardır. Nasıl? İle:Ürünle ilgili içerik ve bağlama odaklanmak.
Kategorileri, kullanıcının birden fazla ilgili üründe alışveriş yapmasını kolaylaştıracak şekilde organize etmek.

3. Mavi bağlantılar önemlidir. Son on yılda, Google'ın nasıl 10'dan fazla mavi bağlantı olduğu hakkında çok fazla tartışma oldu. Ancak, BrightEdge'in verilerine göre, önemli e-ticaret terimleri için tüm tıklamaların %70'i bu klasik mavi bağlantılara gidiyor.

Google'da e-ticaret arama terimleri için yerel üçlü paketi bulmak hâlâ yaygın. Ancak, yerel paketlerin önemi son iki yılda %25'ten %19'a düştü. Ayrıca düşüşte: videolar ve resim karuselleri. Bu arada, People Also Ask biraz büyüdü.

4. Şema kullanımı artıyor. Şema, bu yıl hiç olmadığı kadar alışverişle uyumlu. Markalar, perakendeciler ve yayıncılar, içeriklerini alışveriş deneyimleri etrafında biçimlendirmek için giderek artan bir şekilde çeşitli şema türlerini benimsiyor.

  • Ürün
  • ResimNesnesi
  • Eşya listesi




5. Makale ve kategori sayfaları e-ticarete hakimdir. Kategori sayfaları, zamanın %70'inde en yüksek tıklama oranına sahiptir. Ayrıca not edin: BrightEdge'e göre ürünlerle ilgili makaleler, ürün sayfalarından daha yüksek tıklama oranlarına sahiptir.
Neden önemsiyoruz. Google arama - ve insanların arama şekli - her zaman gelişiyor. E-ticaret SEO'sunda, Google'ın gelecekte ödüllendireceği içerik türlerini ve kullanıcı deneyimlerini sağlamak için SEO stratejinizi her zaman geliştirirken, neler olup bittiğini izlemek ve yaklaşan tatil sezonu için şu anda neleri etkileyebileceğinizi anlamak çok önemlidir.

Deneyimli SEM rolleri

Ortalama olarak, bir kişi SEM ve dijital pazarlamada 18-24 aylık deneyime sahip olduğunda, daha deneyimli bir role geçiş yapmaya hazırdır.

Diğer birçok sektöre benzer şekilde, deneyim kazanmış ve hatta terfi almış olmanız, belirli giriş seviyesi görevlerinden sorumlu olmayacağınız anlamına gelmez.

Bir şirket içinde daha deneyimli bir rol, şirket içindeki ve dışındaki ilişkilere katkıda bulunmaya başlayacaktır. Daha fazla deneyime sahip kişiler genellikle genç ekip üyelerini eğitmeye ve denetlemeye yardımcı olur. Bu, deneyimli kişilerin giriş seviyesi pozisyonları yönettikleri anlamına gelmez – bu sorumluluk genellikle bir sonraki kariyer ilerlemesi seviyesi için ayrılmıştır.

Yine, bu deneyimli rollerin süresi şirkete göre değişecektir. Ortalama olarak, yaklaşık 12-24 ay boyunca benzer bir pozisyonda olmayı bekleyebilirsiniz.

Çoğu insanın kariyerlerinin bir sonraki aşamasına geçmek için can attığını biliyorum, ancak bir sonraki role geçmeden önce işgal ettiğiniz her rolde ustalaştığınızdan emin olun. Daha agresif hareket etmek cazip gelse de, bu kritik temel zamanlarda kariyeriniz için güçlü bir temel oluşturduğunuzdan emin olun.
görevler ve sorumluluklar

Daha deneyimli bir SEM rolünde olduğunuzda, ister bir ajansta ister şirket içinde olun, ekibinizde daha fazla sorumluluk ve sahipleneceksiniz.

Deneyimli roller genellikle hesaplarda yürütme ve KG uzmanları olarak görülür. Bunlar, hesaplarla ilgili ayrıntılarda olan ve aktivasyon liderleri olarak görülmeye hazır olan insanlar. Bu görevler şunları içerir:
  • Hesap Yönetimi
  • Büyük kampanya derlemeleri
  • Toplantı gündemi yönetimi
  • Kısmi veya tüm müşteri/dahili toplantıları yürütmek
  • Proje Yönetimi
  • Görev delegasyonu
  • Unvanlar ve roller

Giriş seviyesi rollere benzer şekilde, başlığın bir parçası olarak bir kanal belirteci vardır. Yine, bu gösterenler şunları içerebilir: 
  • Dijital Arama
  • Sosyal
  • SEO
  • Görüntülemek
  • Ücretli arama
  • ücretli sosyal
  • programatik

Bu unvanların ikinci unsuru pozisyon/kıdem olacaktır. Aşağıdaki gibi başlıkları görmeyi bekleyebilirsiniz:
  • Müdür
  • Stratejist
  • Ortak

Giriş seviyesi/küçük SEM rolleri


Çoğu insan kariyerine herhangi bir alanda giriş seviyesi bir pozisyonla başlayacak. Aynı şey dijital pazarlama sektörü için de geçerli. Pek çok kişi üniversiteden mezun olduktan sonra bir dijital ajansla veya şirket içinde bir pazarlama ekibiyle ilk işini yapacak.

Ayrıca bireyler, bir organizasyon içindeki diğer departmanlardan da dijital pazarlamaya geçerler. Örneğin, ürün geliştirme/yönetimden dijital pazarlamaya geçiş.

Bu roller genellikle dijital pazarlama konusunda kapsamlı bir deneyim gerektirmez. Çoğu işveren çok fazla deneyim beklemeyecektir, ancak aşağıdaki özelliklere sahip bireyler arayacaktır:
  • Excel için bir sürücü.
  • Öğrenmek için bir yetenek.
  • Güçlü bir iletişim yeteneği.

Her rolde beklenen süre, çalıştığınız yere bağlı olacaktır.

Bazı işverenler insanları diğerlerinden daha hızlı terfi ettirir. Roller arasında hızlı hareket etmek istiyorsanız, daha agresif ilerleme olumludur.

Ancak, çok hızlı hareket ederseniz, bir sonraki rolünüze doğru inşa edilecek becerileri geliştirmek ve ustalaşmak için zamanınız olmayacak. Ortalama olarak, bireyler terfi edilmeden önce 12-18 ay boyunca giriş seviyesindeki rollerde hizmet edeceklerdir.
görevler ve sorumluluklar

Giriş / alt düzey ekip üyelerinin tamamladığı görevler genellikle ekibin daha kıdemli üyelerini desteklemeye odaklanır. Bu görevler şunları içerir:
  • Rapor oluşturma.
  • KG kontrollerinin yapılması.
  • SEM kampanyaları oluşturmak.
  • Hesap performansını izleme.
  • Eğitimlere katılmak ve sertifika almak.
  • Toplantı notlarının alınması.
  • Diğer temel görevler.
  • Unvanlar ve roller

Dijital pazarlama kariyer yolculuğunuzdaki her adım için SEM alanında sonsuz sayıda potansiyel başlık vardır.

Başlıkta genellikle aşağıdaki gibi bir kanal belirteci bulunur:
  • Dijital Arama
  • Sosyal
  • SEO
  • Görüntülemek
  • Ücretli arama
  • ücretli sosyal
  • programatik

Unvanların ikinci bileşeni rol/kıdemdir. Giriş seviyesi roller için aşağıdaki gibi başlıklar bekleyebilirsiniz:
  • İş arkadaşı
  • uzman
  • koordinatör
  • Stratejist
  • asistan

SEM kariyer kitabı: Büyüyen bir sektöre genel bakış

Bunlar, siz küçük rollerden üst düzey rollere geçerken, arama pazarlamacılığı pozisyonları için temel unvanlar, roller, görevler ve sorumluluklardır.



Dijital pazarlama harika bir kariyer alanıdır. Yirmi yılı aşkın bir süredir dijital pazarlama, bireylerin başarılı olabileceği ve etkileyici kariyerler oluşturabileceği büyüyen bir alan olmuştur.

Sektör her zaman değişiyor. Ancak değişmeyecek olan bir şey, şirketlerin dijital pazarlama girişimlerini yönetmek için akıllı insanlara ihtiyaç duymaya devam edecekleri.

eMarketer araştırmasına göre, ABD dijital reklam harcamaları önümüzdeki beş yıl içinde artmaya devam edecek . 2025 yılına kadar ABD dijital reklam harcamaları yaklaşık 315 milyar dolara ulaşacak. Değişim hızının önümüzdeki yıllarda yavaşlayacağı tahmin ediliyor, ancak dijital pazarlama endüstrisi çok çeşitli kariyer fırsatları sunmaya devam etmeli.



Çalışma İstatistikleri Bürosu tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma benzer eğilimleri göstermektedir. Raporları özellikle dijital pazarlamadan bahsetmiyor, ancak bu veriler bu genel raporda yer alıyor.

2021 verilerine göre:


"Reklam, promosyon ve pazarlama yöneticilerinin genel istihdamının 2021'den 2031'e kadar tüm meslekler için ortalamadan daha hızlı yüzde 10 büyümesi bekleniyor. Reklam, promosyon ve pazarlama yöneticileri için yaklaşık 35.300 açılış, on yılda ortalama olarak her yıl öngörülmektedir.”

Ekonomi şu anda sallantılı bir zeminde. Bir durgunluk yaklaşıyor gibi görünüyor , ancak kimse tam olarak ne olacağını bilmiyor.

Önümüzdeki 12-18 ay makroekonomik açıdan zorlu olsa bile , dijital pazarlama endüstrisindeki fırsatlar gelişmeye devam etmelidir.

Bu tür fırsatlar sizi küçük veya büyük bir acenteye, şirket içi bir ekibe, bireysel yüklenici olarak kendi dükkanınıza götürebilir ve liste uzayıp gidiyor. Bu alandaki bir kariyer boyunca, muhtemelen kendinizi bir dizi kuruluş için çeşitli rollerde bulacaksınız.

Arama motoru pazarlamacılığındaki (SEM) birinin kariyer yolu , muhtemelen küçük rollerden üst düzey rollere geçecektir.

Bu rollerden kaçının yapılandırıldığını ve SEM kariyerinizin nasıl şekillenebileceğini keşfedelim. Yolunuz benzersiz, ancak bunlar şu anda sektör için yönergeler.

SEO pazarlama için neden önemlidir?

SEO, dijital pazarlamanın temel bir parçasıdır, çünkü insanlar genellikle ürünler ve hizmetler hakkında bilgi bulmak için ticari amaçla her yıl trilyonlarca arama yapar . Arama, genellikle markalar için birincil dijital trafik kaynağıdır ve diğer pazarlama kanallarını tamamlar. Daha fazla görünürlük ve arama sonuçlarında rakiplerinizden daha üst sıralarda yer almak, kârlılığınız üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir.

Bununla birlikte, arama sonuçları , son birkaç yılda kullanıcılara daha doğrudan yanıtlar ve kullanıcıları diğer web sitelerine yönlendirmek yerine sonuçlar sayfasında tutma olasılığı daha yüksek olan bilgiler sağlamak için gelişmektedir.

Ayrıca , arama sonuçlarındaki zengin sonuçlar ve Bilgi Panelleri gibi özelliklerin görünürlüğü artırabileceğini ve kullanıcılara doğrudan sonuçlarda şirketiniz hakkında daha fazla bilgi sağlayabileceğini unutmayın.

Özetle, SEO bütünsel bir pazarlama ekosisteminin temelidir. Web sitesi kullanıcılarınızın ne istediğini anladığınızda, bu bilgiyi kampanyalarınız (ücretli ve organik), web siteniz, sosyal medya mülkleriniz ve daha pek çok konuda uygulayabilirsiniz.

SEO nasıl çalışır?

Google ve Bing gibi arama motorları , web'deki sayfaları taramak, siteden siteye gitmek, bu sayfalar hakkında bilgi toplamak ve bir dizine yerleştirmek için botları kullanır. Dizini, o sırada tam olarak aradığınızı bulmanıza yardımcı olmak için bir kütüphanecinin bir kitap (veya bir web sayfası) açabileceği dev bir kütüphane gibi düşünün.

Ardından, algoritmalar, belirli bir sorgu için arama sonuçlarında sayfaların görünmesi gereken sırayı belirlemek için yüzlerce sıralama faktörünü veya sinyali dikkate alarak dizindeki sayfaları analiz eder. Kütüphane benzetmemizde, kütüphaneci kütüphanedeki her bir kitabı okudu ve sorularınızın cevaplarının tam olarak hangisine sahip olacağını size söyleyebilir.

SEO başarı faktörlerimiz, kullanıcı deneyiminin çeşitli yönleri için vekiller olarak kabul edilebilir . Arama botlarının, bir web sitesinin veya web sayfasının arama yapan kişiye aradıklarını tam olarak ne kadar iyi verebileceğini tahmin etme şeklidir.

Ücretli arama reklamlarından farklı olarak , daha yüksek organik arama sıralamaları elde etmek için arama motorlarına ödeme yapamazsınız, bu da SEO uzmanlarının işe girmesi gerektiği anlamına gelir. İşte biz burada devreye giriyoruz.

Periyodik SEO Faktörleri Tablomuz, faktörleri, her biri SEO için genel önemine göre altı ana kategori ve ağırlıkta düzenler. Örneğin, içerik kalitesi ve anahtar kelime araştırması, içerik optimizasyonunun temel faktörleridir ve taranabilirlik ve hız, önemli site mimarisi faktörleridir.

Yeni güncellenen SEO Periyodik Tablosu, en iyi SEO uygulamalarından uzaklaşan Toksinlerin bir listesini de içerir. Bunlar, motorların yöntemlerinin çok daha az karmaşık olduğu günlerde yüksek bir sıralamayı garanti etmek için yeterli olabilecek kısayollar veya püf noktalarıdır. Ve şimdi kısa bir süre için bile çalışabilirler - en azından siz yakalanana kadar.

Ayrıca, üç temel nişin ardındaki SEO başarı faktörlerini derinlemesine inceleyen yepyeni bir Nişler bölümümüz var: Yerel SEO, Haber/Yayıncılık ve E-Ticaret SEO. Genel SEO Periyodik Tablomuz size en iyi uygulamalar konusunda yardımcı olurken, bu Nişlerin her biri için SEO'nun nüanslarını bilmek, küçük işletmeniz, yemek tarifi blogunuz ve/veya çevrimiçi mağazanız için arama sonuçlarında başarılı olmanıza yardımcı olabilir.

Arama algoritmaları, ilgili, yetkili sayfaları ortaya çıkarmak ve kullanıcılara verimli bir arama deneyimi sağlamak için tasarlanmıştır. Sitenizi ve içeriğinizi bu faktörleri göz önünde bulundurarak optimize etmek, sayfalarınızın arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilir.

SEO / Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

SEO, “arama motoru optimizasyonu” anlamına gelir. Basit bir ifadeyle, insanlar işletmenizle ilgili ürün veya hizmetleri Google, Bing ve diğer arama motorlarında aradığında görünürlüğünü artırmak için sitenizi iyileştirme süreci anlamına gelir . Sayfalarınız arama sonuçlarında ne kadar iyi görünürse, dikkat çekme ve potansiyel ve mevcut müşterileri işletmenize çekme olasılığınız o kadar artar.

Neden dijital pazarlamaya ihtiyacım var?

 Henüz dijital pazarlamayı benimsemediyseniz ne bekliyorsunuz? Dijital pazarlamayı kullanmayan işletmeler, müşterilerinizin olduğu ve kesinlikle gelecekteki müşterilerinizin olduğu yeri kaçırma riskiyle karşı karşıyadır. RetailDive'ın araştırmasına göre, alışveriş yapanların %87'si ürünleri çevrimiçi aramaya başlıyor .


Dijital pazarlama stratejisi nedir?

 Dijital pazarlama stratejisi, bir işletme için belirli hedeflere ve amaçlara ulaşmak için kapsamlı bir planın oluşturulmasıdır. İşletmeniz için en iyi sonuçları sunmak için belirli bir süre boyunca kanallar arası planlamadan (PPC, sosyal medya, içerik oluşturma, SEO) yararlanacaktır. Planlarda ince ayar yapmanız gerekiyorsa esnek olabilir.


Dijital pazarlama için hangi becerilere ihtiyacınız var?

 Bu, dijital pazarlamada hangi iş rolüyle ilgilendiğinize bağlıdır. Genel olarak konuşursak, ayrıntılara dikkat eden keskin, keskin bir zihin, verileri anlamak kadar, SEO gibi analitik roller için de gerçekten yararlıdır. İçerik, sosyal medya ve strateji pozisyonları için yaratıcılık ve hayal gücü harikadır.

Dijital pazarlama programınızı nasıl planlar, uygular ve optimize edersiniz

 Önce hedef kitlenizi ve hedeflerinizi belirleyerek ve ardından her zaman gelişmenizi sağlamak için metrikleri devreye sokarak dijital pazarlama programınızı başlatmaya başlayın.

1. Kitlenizi tanımlayın ve segmentlere ayırın. 

Günümüzün alıcıları, her temas noktasında kişiselleştirilmiş bir deneyim bekliyor. Bunu yapmak için, onların demografik, firmaografik ve teknolojik özelliklerini ve ayrıca sorularını ve sorunlu noktalarını nasıl ele alacağınızı anlamalısınız. 

2. Hedefleri ve ölçüm stratejisini belirleyin. 

Hedeflerinizi ve ölçüm stratejinizi oluşturmak için kişileri belirlemek ve satış yolculuklarının net bir görünümünü elde etmek için kitle bilgilerini kullanın.

Önemli metrikler şunları içerir: 

  • Gösterimler
  • Ulaşmak
  • Tıklamalar
  • Tıklama oranı (TO)
  • Nişan oranı
  • Dönüşümler
  • Olası satış başına maliyet (CPL)
  • Bin gösterim başına etkin maliyet (eBGBM)

Yatırım getirisi (YG), reklam harcamalarından elde edilen getiri (ROAS), ilk ve çoklu temas ilişkilendirmesi ve yaşam boyu müşteri değeri (LCV) gibi arka uç metrikleri de vardır.   

3. Reklam teknolojinizi ve kanallarınızı ayarlayın. 

Reklam teknolojisinde gezinmek zaman alabilir, bu nedenle başlamadan önce aşağıdakiler dahil doğru öğelerin bulunduğundan emin olun:

  • Veri yönetimi platformları (DMP'ler)
  • Talep tarafı platformları (DSP'ler)
  • Arz yönlü platformlar (SSPS)
  • Reklam değişimleri 

Ekibinizi hizalayın, herkesin hedeflerini iletin ve kanallarının dijital pazarlamanın büyük resmine nasıl uyduğunu gösterin.

4. Başlatın ve optimize edin. 

Dijital pazarlama, satın alma, besleme, müşteri sadakati oluşturma ve markalaşma için kullanılabilir. Metrikleri düzenli olarak gözden geçirin, böylece nerede mükemmel olduğunuzu ve bu yüksek etkili, yüksek talep alan alanda lider olmak için nerede çalışmanız gerektiğini bilirsiniz.

Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

 Birçok küçük işletme ve yeni başlayan dijital pazarlamacılar için dijital pazarlamaya başlamak zor olabilir. Ancak aşağıdaki adımları başlangıç ​​noktanız olarak kullanarak marka bilinirliğini, katılımını ve satışları artırmak için etkili bir dijital pazarlama stratejisi oluşturabilirsiniz.


SMART hedefleri belirleyin

Spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, alakalı ve zamanında (SMART) hedefler belirlemek, herhangi bir pazarlama stratejisi için çok önemlidir. Ulaşmak isteyebileceğiniz birçok hedef olsa da, stratejinizi durağan bırakmak yerine ileriye taşıyacak olanlara odaklanmaya çalışın.


Kitlenizi tanımlayın

Herhangi bir pazarlama kampanyasına başlamadan önce hedef kitlenizi belirlemek en iyisidir. Hedef kitleniz, kampanyanızın yaş, cinsiyet, demografik veya satın alma davranışı gibi benzer özelliklere dayalı olarak erişmesini istediğiniz insan grubudur. Hedef kitlenizi iyi anlamak, hangi dijital pazarlama kanallarını kullanacağınızı ve kampanyalarınıza dahil edeceğiniz bilgileri belirlemenize yardımcı olabilir.


Bütçe oluşturun

Bütçe, istenen sonuçları vermeyebilecek dijital pazarlama kanallarına aşırı harcama yapmak yerine, paranızı hedeflerinize doğru verimli bir şekilde harcamanızı sağlar. SMART hedeflerinizi ve bir bütçe oluşturmak için kullanmayı planladığınız dijital kanalı düşünün.


Dijital pazarlama kanallarınızı seçin

İçerik pazarlamasından PPC kampanyalarına ve daha fazlasına kadar, avantajınız için kullanabileceğiniz birçok dijital pazarlama kanalı vardır. Hangi dijital pazarlama kanallarını sıklıkla kullandığınız, hedeflerinize, hedef kitlenize ve bütçenize bağlıdır.


Pazarlama çabalarınızı hassaslaştırın

Nelerin iyi yapıldığını ve kampanya sona erdikten sonra iyileştirilmesi gereken alanları belirlemek için kampanyanızın verilerini analiz ettiğinizden emin olun. Bu, gelecekte daha da iyi kampanyalar oluşturmanıza olanak tanır. Dijital teknolojilerin ve yazılımların yardımıyla, bu verileri kolay görüntülenen bir gösterge panosunda elde edebilirsiniz. Mailchimp'in dijital pazarlama analiz raporları, tüm pazarlama kampanyalarınızı tek bir merkezi konumda takip etmenize yardımcı olacaktır.


Dijital pazarlama büyüme yaratır

Dijital pazarlama, hemen hemen her işletmenin genel pazarlama stratejisinin ana odak noktalarından biri olmalıdır. Daha önce müşterilerinizle bu kadar tutarlı bir iletişim halinde kalmanın bir yolu olmamıştı ve başka hiçbir şey dijital verilerin sağlayabileceği kişiselleştirme düzeyini sunmuyor. Dijital pazarlamanın olanaklarını ne kadar çok benimserseniz, şirketinizin büyüme potansiyelini o kadar çok fark edebilirsiniz.

Dijital pazarlama türleri

 Dijital medyayı kullanarak etkileşim kurmanın yolları olduğu kadar dijital pazarlamada da birçok uzmanlık vardır. İşte dijital pazarlama taktiklerinin birkaç önemli örneği .

Arama motoru optimizasyonu

Arama motoru optimizasyonu veya SEO, teknik olarak kendi içinde bir pazarlama biçiminden ziyade bir pazarlama aracıdır. The Balance bunu “web sayfalarını arama motorları için çekici hale getirme sanatı ve bilimi” olarak tanımlıyor.

SEO'nun "sanat ve bilim" kısmı en önemli şeydir. SEO bir bilimdir, çünkü bir arama motoru sonuç sayfasında (SERP) mümkün olan en yüksek sıralamayı elde etmek için farklı katkıda bulunan faktörleri araştırmanızı ve tartmanızı gerektirir.

Bugün, bir web sayfasını arama motorları için optimize ederken göz önünde bulundurulması gereken en önemli unsurlar şunlardır:

  • içerik kalitesi
  • Kullanıcı etkileşimi düzeyi
  • Mobil uyumluluk
  • Gelen bağlantıların sayısı ve kalitesi

Yukarıdaki unsurlara ek olarak, sitenizin tüm arka uç bileşenleri olan teknik SEO'yu optimize etmeniz gerekir. Buna URL yapısı, yükleme süreleri ve bozuk bağlantılar dahildir. Teknik SEO'nuzu geliştirmek, arama motorlarının sitenizde daha iyi gezinmesine ve taramasına yardımcı olabilir.

Bu faktörlerin stratejik kullanımı, arama motoru optimizasyonunu bir bilim haline getirir, ancak içerdiği öngörülemezlik, onu bir sanat haline getirir.

Sonuçta amaç, bir arama motorunun sonuç sayfasının ilk sayfasında yer almaktır. Bu, markanızla ilgili belirli bir sorgu arayanların ürünlerinizi veya hizmetlerinizi kolayca bulmasını sağlar. Birçok arama motoru olmasına rağmen, dijital pazarlamacılar, arama motoru pazarında küresel bir lider olduğu için genellikle Google'a odaklanır.

SEO'da, arama motorlarında üst sıralarda yer almak için ölçülebilir bir değerlendirme listesi veya tutarlı bir kural yoktur. Google ve diğer arama motorları algoritmalarını neredeyse sürekli olarak değiştirirler , bu nedenle kesin tahminler yapmak imkansızdır. Yapabileceğiniz şey, sayfanızın performansını yakından izlemek ve buna göre stratejinizde ayarlamalar yapmak.

İçerik pazarlama

Belirtildiği gibi, içeriğinizin kalitesi, optimize edilmiş bir sayfanın önemli bir bileşenidir. Sonuç olarak, SEO, alakalı ve değerli içeriğin hedef kitleye dağıtımına dayalı bir strateji olan içerik pazarlamasında önemli bir faktördür .

Herhangi bir pazarlama stratejisinde olduğu gibi, içerik pazarlamasının amacı, nihayetinde müşteriye dönüşen potansiyel müşterileri çekmektir . Ancak bunu geleneksel reklamcılıktan farklı şekilde yapar. Bir ürün veya hizmetten potansiyel değeri olan potansiyel müşterileri cezbetmek yerine, yazılı materyal şeklinde ücretsiz olarak değer sunar, örneğin:

  • Blog gönderileri
  • e-kitaplar
  • Bültenler
  • Video veya ses transkriptleri
  • Beyaz kağıtlar
  • bilgi grafikleri

İçerik pazarlaması önemlidir ve bunu kanıtlayacak çok sayıda istatistik vardır:

  • Tüketicilerin %84'ü şirketlerin eğlenceli ve faydalı içerik deneyimleri üretmesini bekliyor
  • En az 5.000 çalışanı olan şirketlerin %62'si günlük içerik üretiyor
  • Pazarlamacıların %92'si, şirketlerinin içeriğe önemli bir varlık olarak değer verdiğine inanıyor

İçerik pazarlaması ne kadar etkili olursa olsun, zor olabilir. İçerik pazarlama yazarlarının, arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer alabilmeleri ve aynı zamanda materyali okuyacak, paylaşacak ve markayla daha fazla etkileşime girecek kişilerle etkileşime geçebilmeleri gerekir. İçerik alakalı olduğunda, boru hattı boyunca güçlü ilişkiler kurabilir.

Son derece alakalı ve ilgi çekici etkili içerik oluşturmak için hedef kitlenizi belirlemeniz önemlidir. İçerik pazarlama çabalarınızla nihayetinde kime ulaşmaya çalışıyorsunuz? Hedef kitlenizi daha iyi kavradıktan sonra, oluşturacağınız içerik türünü belirleyebilirsiniz. Videolar, blog gönderileri, yazdırılabilir çalışma sayfaları ve daha fazlası dahil olmak üzere içerik pazarlamanızda birçok içerik biçimini kullanabilirsiniz.

Oluşturduğunuz içerik ne olursa olsun, içerik pazarlamasının en iyi uygulamalarını takip etmek iyi bir fikirdir. Bu, gramer açısından doğru, hatasız, anlaşılması kolay, alakalı ve ilginç içerik yapmak anlamına gelir. İçeriğiniz, ister bir satış temsilcisiyle ücretsiz danışmanlık ister bir kayıt sayfası olsun, okuyucuları boru hattındaki bir sonraki aşamaya yönlendirmelidir.

Sosyal medya pazarlamacılığı

Sosyal medya pazarlaması, insanları çevrimiçi tartışmaya dahil ederek trafik ve marka bilincini artırmak anlamına gelir. Markanızı, ürünlerinizi, hizmetlerinizi, kültürünüzü ve daha fazlasını öne çıkarmak için sosyal medya pazarlamasını kullanabilirsiniz. Milyarlarca insan zamanını sosyal medya platformlarında geçirerek sosyal medya pazarlamasına odaklanmak faydalı olabilir.

Sosyal medya pazarlaması için en popüler dijital platformlar Facebook , Twitter ve Instagram'dır ve LinkedIn ve YouTube çok geride değildir. Sonuç olarak, işletmeniz için hangi sosyal medya platformlarını kullanacağınız, hedeflerinize ve hedef kitlenize bağlıdır. Örneğin, FinTech girişiminiz için yeni potansiyel müşteriler bulmak istiyorsanız, sektör profesyonelleri platformda aktif olduğundan, hedef kitlenizi LinkedIn'de hedeflemek iyi bir fikirdir. Öte yandan, genç tüketicilere odaklanan bir B2C yayınlıyorsanız, Instagram'da sosyal medya reklamları yayınlamak markanız için daha iyi olabilir.

Sosyal medya pazarlaması aktif izleyici katılımını içerdiğinden, dikkat çekmenin popüler bir yolu haline geldi . %96 ile B2C dijital pazarlamacılar için en popüler içerik ortamıdır ve B2B alanında da zemin kazanmaktadır. İçerik Pazarlama Enstitüsü'ne göre , B2B içerik pazarlamacılarının %61'i bu yıl sosyal medya kullanımlarını artırdı.

Sosyal medya pazarlaması, hedef kitlenize ne kadar iyi ulaştığınızı anlamanıza yardımcı olmak için son derece yararlı olan yerleşik katılım metrikleri sunar . Hangi tür etkileşimlerin sizin için en çok anlam ifade ettiğine, bunun web sitenize yapılan paylaşım, yorum veya toplam tıklama sayısı anlamına gelip gelmediğine siz karar verirsiniz .

Doğrudan satın alma, sosyal medya pazarlama stratejinizin bir hedefi bile olmayabilir Birçok marka, kitleleri hemen para harcamaya teşvik etmek yerine, onlarla diyalog başlatmak için sosyal medya pazarlamasını kullanır. Bu, özellikle daha yaşlı kitleleri hedefleyen veya anlık satın alımlar için uygun olmayan ürün ve hizmetler sunan markalarda yaygındır . Her şey şirketinizin sosyal medya pazarlama hedeflerine bağlıdır.

Etkili bir sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturmak için en iyi uygulamaları takip etmek çok önemlidir. İşte en önemli sosyal medya pazarlaması en iyi uygulamalarından birkaçı:

  • Yüksek kaliteli ve ilgi çekici içerik oluşturun
  • Yorumları ve soruları profesyonel bir şekilde yanıtlayın
  • Bir sosyal medya gönderi planı oluşturun
  • Doğru zamanda yayınlayın
  • Pazarlama çabalarınızı desteklemek için sosyal medya yöneticilerini işe alın
  • Kitlenizi ve hangi sosyal medya kanallarında en aktif olduklarını bilin

Mailchimp'in sosyal medya stratejinize nasıl yardımcı olabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için ücretsiz sosyal medya yönetim araçlarımızın diğerleriyle karşılaştırmasına göz atın.

Tıklama başına ödeme pazarlaması

Tıklama başına ödeme veya PPC, birisi dijital reklamlarınızı her tıkladığında bir ücret ödediğiniz bir dijital pazarlama biçimidir. Bu nedenle, çevrimiçi kanallarda sürekli olarak hedeflenen reklamlar yayınlamak için belirli bir miktar ödemek yerine, yalnızca bireylerin etkileşimde bulunduğu reklamlar için ödeme yaparsınız. İnsanların reklamınızı nasıl ve ne zaman gördüğü biraz daha karmaşıktır.

En yaygın PPC türlerinden biri arama motoru reklamcılığıdır ve Google en popüler arama motoru olduğundan, birçok işletme bu amaçla Google Ads kullanır. SERP olarak da bilinen bir arama motoru sonuç sayfasında bir yer bulunduğunda, motor bu yeri esasen anında açık artırma olanla doldurur. Bir algoritma, mevcut her bir reklama aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli faktörlere göre öncelik verir :

  • reklam kalitesi
  • Anahtar kelime alaka düzeyi
  • Açılış sayfası kalitesi
  • teklif tutarı

PPC reklamları daha sonra, bir kişi belirli bir sorguyu aradığında yukarıdaki faktörlere dayalı olarak arama motoru sonuç sayfalarının en üstüne yerleştirilir.

Her bir PPC kampanyası, izleyicilerin bir reklamı tıkladıktan sonra tamamlaması gereken 1 veya daha fazla hedef eyleme sahiptir. Bu işlemler dönüşüm olarak bilinir ve işlemsel veya işlem dışı olabilir. Satın alma yapmak bir dönüşümdür, ancak bir bülten kaydı veya ev ofisinize yapılan bir arama da öyle.

Hedef dönüşümleriniz olarak ne seçerseniz seçin, kampanyanızın nasıl çalıştığını görmek için seçtiğiniz dijital pazarlama kanalları aracılığıyla bunları izleyebilirsiniz.

Bağlı pazarlama

Bağlı kuruluş pazarlaması , birinin başka bir kişinin işini tanıtarak para kazanmasını sağlayan bir dijital pazarlama taktiğidir. Destekleyici veya organizatörle birlikte çalışan işletme olabilirsiniz, ancak süreç her iki durumda da aynıdır.

Bir gelir paylaşımı modeli kullanarak çalışır. Satış ortağıysanız, tanıtımını yaptığınız ürünü her satın aldığında komisyon alırsınız. Tüccarsanız, size yardımcı oldukları her satış için bağlı kuruluşa ödeme yaparsınız.

Bazı bağlı kuruluş pazarlamacıları, yalnızca bir şirketin ürünlerini, belki bir blogda veya başka bir üçüncü taraf sitesinde incelemeyi tercih eder. Diğerlerinin birden fazla satıcıyla ilişkisi vardır.

İster bir bağlı kuruluş olmak ister birini bulmak istiyorsanız, ilk adım diğer tarafla bağlantı kurmaktır . Bağlı kuruluşları perakendecilere bağlamak için tasarlanmış dijital kanalları kullanabilir veya tek satıcılı bir program başlatabilir veya katılabilirsiniz.

Bir perakendeciyseniz ve doğrudan bağlı kuruluşlarla çalışmayı seçerseniz, programınızı potansiyel girişimciler için çekici hale getirmek için yapabileceğiniz birçok şey vardır. Bu bağlı kuruluşlara başarılı olmaları için ihtiyaç duydukları araçları sağlamanız gerekecek. Bu, harika sonuçlar için teşviklerin yanı sıra pazarlama araçlarını ve önceden hazırlanmış malzemeleri içerir.

Yerel reklamcılık

Doğal reklamcılık, kılık değiştirmiş dijital pazarlamadır. Amacı, reklam olarak daha az açık olması için çevresindeki içerikle uyum sağlamaktır.

Yerel reklamcılık, günümüz tüketicilerinin reklamlara yönelik sinizmine tepki olarak yaratıldı. Bir reklamın yaratıcısının onu yayınlamak için para ödediğini bilen birçok tüketici, reklamın taraflı olduğu sonucuna varacak ve sonuç olarak onu görmezden gelecektir.

Yerel bir reklam, tanıtım amaçlı herhangi bir şeye ulaşmadan önce bilgi veya eğlence sunarak ve "reklam" yönünü küçümseyerek bu önyargıyı ortadan kaldırır.

Yerel reklamlarınızı her zaman net bir şekilde etiketlemeniz önemlidir "Terfi edilen" veya "sponsorlu" gibi kelimeler kullanın. Bu göstergeler gizlenirse, okuyucular içeriğin reklam olduğunu anlamadan önce içerikle ilgilenmek için önemli zaman harcayabilirler.

Tüketicileriniz tam olarak ne elde ettiklerini bildiklerinde, içeriğiniz ve markanız hakkında daha iyi hissedeceklerdir. Yerel reklamların, geleneksel reklamlardan daha az rahatsız edici olması amaçlanmıştır, ancak aldatıcı olmaları amaçlanmamıştır.

Etkileyici pazarlama

Bağlı kuruluş pazarlaması gibi, etkileyici pazarlama, maruz kalma karşılığında bir etkileyiciyle (ünlü, endüstri uzmanı veya içerik oluşturucu gibi büyük bir takipçisi olan bir kişi) çalışmaya dayanır. Çoğu durumda, bu etkileyiciler, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi çeşitli sosyal medya kanallarında takipçilerine onaylayacaktır.

Influencer pazarlama, yeni kitlelere ulaşmak isteyen B2B ve B2C şirketleri için iyi sonuç verir. Ancak, esasen markanızı temsil ettikleri için saygın etkileyicilerle ortak olmak önemlidir. Yanlış influencer, tüketicilerin işletmenize olan güvenini zedeleyebilir.

Pazarlama otomasyonu

Pazarlama otomasyonu , dijital pazarlama kampanyalarını güçlendirmek için yazılım kullanır, reklamın verimliliğini ve alaka düzeyini artırır. Sonuç olarak, hantal ve zaman alıcı süreçler yerine dijital pazarlama çalışmalarınızın arkasındaki stratejiyi oluşturmaya odaklanabilirsiniz.

Pazarlama otomasyonu, işletmenizin onsuz yapamayacağı lüks bir araç gibi görünse de, siz ve hedef kitleniz arasındaki etkileşimi önemli ölçüde artırabilir.

İstatistiklere göre:

  • ABD'li tüketicilerin %90'ı kişiselleştirmeyi "çok" veya "biraz" çekici buluyor
  • Tüketicilerin %81'i etkileşimde bulundukları markaların kendilerini daha iyi anlamasını istiyor
  • Şirketlerin %77'si gerçek zamanlı kişiselleştirmenin değerine inanıyor, ancak %60'ı bununla mücadele ediyor

Pazarlama otomasyonu, şirketlerin kişiselleştirme beklentisine ayak uydurmasını sağlar. Markaların şunları yapmasına olanak tanır:

  • Tüketici bilgilerini toplayın ve analiz edin
  • Hedefli pazarlama kampanyaları tasarlayın
  • Dijital pazarlama mesajlarını doğru zamanda doğru kitlelere gönderin ve yayınlayın

Birçok pazarlama otomasyon aracı, bir sonraki ne zaman ve nasıl ulaşılacağını belirlemek için belirli bir mesajla potansiyel katılımı (veya eksikliğini) kullanır. Bu gerçek zamanlı özelleştirme düzeyi, herhangi bir ek zaman yatırımı olmadan her müşteri için kişiselleştirilmiş bir pazarlama stratejisi oluşturabileceğiniz anlamına gelir.

Mailchimp'in pazarlama otomasyon araçları, davranış tabanlı otomasyonlar, işlemsel e-postalar, tarih tabanlı otomasyonlar ve daha fazlası aracılığıyla hedef kitlenizle etkileşime girebilmenizi sağlar.

Eposta pazarlama

E-posta pazarlaması kavramı basittir; bir promosyon mesajı gönderirsiniz ve potansiyel müşterinizin buna tıklamasını umarsınız. Ancak, yürütme çok daha karmaşıktır. Her şeyden önce, e-postalarınızın arandığından emin olmalısınız. Bu , aşağıdakileri yapan bir katılım listesine sahip olmak anlamına gelir :

  • İçeriği hem gövdede hem de konu satırında kişiselleştirir
  • Abonenin ne tür e-postalar alacağını açıkça belirtir
  • Açık bir abonelikten çıkma seçeneği sunan bir e-posta imzası
  • Hem işlemsel hem de tanıtım amaçlı e-postaları entegre eder

Potansiyel müşterilerinizin kampanyanızı yalnızca bir tanıtım aracı olarak değil, değerli bir hizmet olarak görmesini istiyorsunuz.

E-posta pazarlaması başlı başına kanıtlanmış, etkili bir tekniktir: Ankete katılan profesyonellerin %89'u onu en etkili potansiyel müşteri üreticisi olarak adlandırdı.

E-postalarınızı müşterinizin ihtiyaçlarını daha etkin bir şekilde karşılayacak şekilde bölümlere ayırmanıza ve planlamanıza olanak tanıyan pazarlama otomasyonu gibi diğer dijital pazarlama tekniklerini dahil ederseniz daha da iyi olabilir .

E-posta pazarlamayı düşünüyorsanız, harika e-posta pazarlama kampanyaları oluşturmanıza yardımcı olabilecek birkaç ipucu:

  • Doğru kişilere alakalı kampanyalar göndermek için hedef kitlenizi segmentlere ayırın
  • E-postaların mobil cihazlarda iyi görünmesini sağlayın
  • Bir kampanya planı oluşturun
  • A/B testleri çalıştırın

Mobil pazarlama

Mobil pazarlama, hedef kitlenizle akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlarında etkileşim kurmanıza olanak tanıyan bir dijital pazarlama stratejisidir. Bu, SMS ve MMS mesajları, sosyal medya bildirimleri, mobil uygulama uyarıları ve daha fazlası aracılığıyla olabilir.

Tüm içeriğin mobil cihazlar için optimize edildiğinden emin olmak çok önemlidir. Pew Araştırma Merkezi'ne göre, Amerikalıların %85'inin bir akıllı telefonu var, bu nedenle bilgisayar ve mobil ekranlar için içerik oluşturduğunuzda pazarlama çabalarınız çok yol kat edebilir.

B2B'ye karşı B2C dijital pazarlama

 Dijital pazarlama stratejileri B2B (işletmeden işletmeye) ve B2C (işletmeden tüketiciye) şirketler için işe yarar, ancak en iyi uygulamalar 2 arasında önemli ölçüde farklılık gösterir . İşte dijital pazarlamanın B2B ve B2C pazarlama stratejilerinde nasıl kullanıldığına daha yakından bir bakış.

  • B2B müşterileri, daha uzun karar verme süreçlerine ve dolayısıyla daha uzun satış hunilerine sahip olma eğilimindedir . İlişki kurma stratejileri bu müşteriler için daha iyi sonuç verirken, B2C müşterileri kısa vadeli tekliflere ve mesajlara daha iyi yanıt verme eğilimindedir.
  • B2B işlemleri genellikle , yetenekli B2B dijital pazarlamacıların sunduğu mantık ve kanıtlara dayanır . Müşteriyi bir satın alma konusunda iyi hissettirmeye odaklanan B2C içeriğinin duygusal temelli olması daha olasıdır.
  • B2B kararları, 1'den fazla kişinin girdisine ihtiyaç duyma eğilimindedir . Bu kararları en iyi şekilde yönlendiren pazarlama materyalleri, paylaşılabilir ve indirilebilir olma eğilimindedir. B2C müşterileri ise bir marka ile birebir bağlantı kurmayı tercih ediyor.

Tabii ki, her kuralın istisnaları vardır. Araba veya bilgisayar gibi yüksek biletli bir ürüne sahip bir B2C şirketi daha bilgilendirici ve ciddi içerik sunabilir. Sonuç olarak, ister B2B ister B2C olun, dijital pazarlama stratejinizin her zaman kendi müşteri tabanınıza yönelik olması gerekir.

İyi bilgilendirilmiş ve hedeflenmiş çevrimiçi pazarlama kampanyaları oluşturmak için mevcut hedef kitlenize bir göz atın. Bunu yapmak, pazarlama çabalarınızın etkili olmasını sağlar ve potansiyel müşterilerin dikkatini çekebilirsiniz.

Dijital Ajans Nedir? Ne İşe Yarar?