26 Ekim 2022 Çarşamba

Gelen pazarlamaya karşı dijital pazarlama

Dijital pazarlama ve gelen pazarlama kolayca karıştırılabilir ve bunun iyi bir nedeni vardır. Dijital pazarlama, gelen pazarlama ile aynı araçların çoğunu kullanır - birkaçını saymak gerekirse e-posta ve çevrimiçi içerik. Her ikisi de, alıcının yolculuğu boyunca potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek ve onları müşterilere dönüştürmek için var. Ancak 2 yaklaşım, araç ve hedef arasındaki ilişki hakkında farklı görüşler alır .

Dijital pazarlama, bireysel araçların veya dijital kanalların potansiyel müşterileri nasıl dönüştürebileceğini değerlendirir. Bir markanın dijital pazarlama stratejisi birden fazla platform kullanabilir veya tüm çabalarını tek bir platforma odaklayabilir. Örneğin, bir şirket diğer dijital pazarlama yollarını göz ardı ederken öncelikle sosyal medya platformları ve e-posta pazarlama kampanyaları için içerik oluşturabilir.

Öte yandan, gelen pazarlama bütünsel bir kavramdır. Önce hedefi değerlendirir, ardından hangilerinin hedef müşterilere etkili bir şekilde ulaşacağını ve ardından satış hunisinin hangi aşamasında gerçekleşmesi gerektiğini belirlemek için mevcut araçlara bakar. Örnek olarak, daha fazla potansiyel müşteri ve potansiyel müşteri oluşturmak için web sitesi trafiğini artırmak istediğinizi varsayalım. İçerik pazarlama stratejinizi geliştirirken arama motoru optimizasyonuna odaklanarak bloglar , açılış sayfaları ve daha fazlası dahil olmak üzere daha optimize içerik elde edebilirsiniz.

Dijital pazarlama ve inbound pazarlama hakkında hatırlanması gereken en önemli şey, bir pazarlama uzmanı olarak 2 arasında seçim yapmanız gerekmediğidir. Aslında, birlikte en iyi şekilde çalışırlar. Gelen pazarlama, her dijital pazarlama kanalının bir hedefe doğru çalışmasını sağlayarak, dijital pazarlama çabalarına etkili dijital pazarlama için yapı ve amaç sağlar.

Dijital Ajans Nedir? Ne İşe Yarar?