26 Ekim 2022 Çarşamba

Merak, pazarlamacılara nerede (ve nasıl) yardımcı olur?



emel bilgilerle başlayalım ve ardından gelişmiş bilgilerle başlayalım.
1. Yeni şeyler öğrenme merakı

Pazarlamacıların merak etmesi gereken bir numaralı alan yeni şeyler öğrenmektir. Pazarlama işleriyle o kadar meşgulüz ki geçmişte öğrendiklerimizi yapmaya devam ediyoruz.

Yeni şeyler öğrenmemizi sağlayan Google ürünlerimiz olsa da, bunları öğrenmede ne kadar başarılıyız?

Örneğin Google , Universal Analytics'in (UA) kullanımdan kaldırıldığını duyurdu ve GA4'e geçmemiz gerekiyor .

Son üç ayda birçok SEO uzmanıyla (kıdemliler ve yöneticiler) görüştüm ve kimse orada bir şey denemedi. Çoğu bu haberi biliyor, ancak sadece birkaçı bunu ayarladı.

Bu, SEO'lar arasında GA4 gibi yeni şeyler öğrenmek için bir merak eksikliği olduğunu gösteriyor.

İşe alınan kıdemliler ve yöneticiler, çoğu zaman yetenek boşluklarını doldurmaya çalıştıkları için yeni şeyler öğrenen yetenekleri benimserler ve eğer biliyorsanız, tercih edilirsiniz.

Yani bilmek bir pazarlamacı için yeterli değildir. Öğrenmek daha önemlidir.

Daha fazla yeni şey öğrenmek için meraklı olun.
2. Yeni şeyler deneme merakı

Ne zaman biri bana yaptığım deneyler hakkında soru sorsa, hatırladığım ilk şey, ilk öne çıkan snippet'imi kazandığım zamandır.

İçeriği yayınlamadan önce ilk kez optimize ettiğimde 2015 yılıydı. Ve bir hafta içinde öne çıkan snippet'lerde yer aldı.

Öne çıkan snippet'lerde olduğu için, açıkçası, kullanıcıların arama ve okuma niyetini tatmin etti.

Bu içerik rakiplerimiz tarafından desteklendi ve yalnızca raporlama müdürüm değil, 300 kişilik şirketin sahibi de bir e-postayla beni takdir etti.

Bugün, SEO endüstrisi beni öne çıkan snippet'ler için içeriği strateji, küratörlük ve optimize eden biri olarak tanıyor.

Yeni bir şey deneme merakım bugün bulunduğum yere ulaşmama yardımcı oldu.

Senin için başka bir şey olabilir. Ancak, bir pazarlamacı olarak her zaman denemeye meraklı olmanız sizin için çok önemlidir.
3. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını bilme merakı

Denemek yeterli değil. Ayrıca neyin işe yaradığını da bilmeniz gerekir. Daha da önemlisi, bir deneyin neden başarılı olduğunu öğrenmektir.

Sosyal medya pazarlamasındaki niş müşterilerimizden biri için, farklı kitleler seçmekten kısa, uzun videolar çekmeye kadar her şeyi denedik. Ancak hiçbir gönderimiz 30 beğeni ve 500 erişimi geçmedi.

Ancak ilk makaramızı başlattığımız anda viral oldu.

Gönderilerimizin çoğunun neden bu kadar viral gitmediğini ve makaralarımızın çoğunun neden iyi bir erişim elde ettiğini araştırdıktan sonra, hedef kitlemiz makaraları benimsedi ve Instagram onlara öncelik verdi.

Akıllı bir pazarlamacı, her müşteri için neyin işe yaradığını ve neyin doğru yönde çabayı artırmayacağını bilmek konusunda her zaman meraklı olmalıdır.
4. Başarısızlıkların arkasındaki nedeni bulma merakı

Başarısızlıklar derken, daha büyük başarısızlıkları kastediyorum, örneğin:Bir müşteriyle zedelenmiş bir ilişki.
Hedefleri kaçırmak.
Sürekli olarak negatif yatırım getirisi elde etmek.
Ve dahası.

Öne çıkan snippet'lerle ilgili pek çok başarı hikayemiz olsa da, onlara ulaşamadığımız bir müşterimiz var. En büyük zorluğun kullanıcı deneyimi olduğunu biliyorduk. Sayfa yapısını, başlığını, H1'i ve daha fazlasını değiştirebileceğimiz hiçbir şey dinamik değildi.

Bir başka başarısızlık da geçen yıl en büyük müşterilerden birini kaybetmekti.

Hiçbir zaman öncelik vermedikleri birçok teknik iyileştirme önerdik, ancak Missive Digital yeni olduğu için SEO değerimizi kanıtlamak için onlara içerik yazma hizmetleri sağladık.

Yazdığımız içerikler halen 1. Sayfada yer almakta ve hazırladığımız içerik stratejisi, onlarla ilişki kurmamızdan sonra dahi kullanılmaya devam etmektedir.

Bizim değerimizi biliyorlardı ama yine de uygulama eksikliğinden dolayı onları kaybettik.

Başarısızlıklar orada olacak ve asla sizin kontrolünüzde olmayacaklar. Size başarısızlığı neyin getirdiğini merak edin ve gerekli adımları atın.
5. Hatalardan ders alma merakı (ister kendinize ister başkalarına ait olsun)

Başarısızlık ve hata denemenin sonuçları olsa da, farklıdırlar.

Başarısızlıklar yüzünden hata yapamazsınız, ancak hatalar nedeniyle başarısız olabilirsiniz.

Birkaç ay önce ekibimde olan bir olayı hatırlıyorum. İçeriği optimize etmesi için yeni bir ekip üyesi atadım ve çalışmalarını incelerken, hedef sorgu için müşterinin başka bir sayfasının Sayfa 1'de sıralandığını belirledim.

Bütün gününü anahtar kelime yamyamlığına sahip içeriği optimize ederek geçirmişti. Slack grubumuzda bahsettiğim bir hataydı.

Anında, başka bir ekip üyesi beni aradı ve başına böyle bir şey gelirse ne yapması gerektiğini sordu. Önce müşteriyi bilgilendirmenin ve kullanıcıların arama ve okuma amacına göre hedeflenen sorgu için hangi sayfada optimize edileceğine karar vermenin nasıl gerekli olduğu konusunda ona hızlı bir şekilde rehberlik ettim.

Takım arkadaşının hatasından ders almayı merak ettiği için o takım üyesini takdir ettim.

İyi bir pazarlamacı olmanın harika bir işareti çünkü gelecekteki gaflardan veya başarısızlıklardan kaçınmanıza izin veriyor.
6. Başarısızlıkların sonuçlarını bulma merakı

Merak, başarısızlıklardan öğrenmekle bitmemelidir. Bazen, belirli şeylerde başarısız olursak ne olacağını bilmek de önemlidir.İçeriği optimize edersek ve öne çıkan snippet'lere ulaşmazsa ne olur?
10 bin organik trafiğe 9 ayda ulaşamazsak ne olur?
Makaralar beklendiği gibi etkileşim sağlamazsa ne olur?
Noel için e-posta kampanyası geçen yılın satışlarını aşamazsa ne olur?
Teknoloji uygulaması satışları artırmazsa ne olur?
Önerdiğimiz açılış sayfaları kullanıcının beklentilerini karşılamıyorsa ne olur?

Bir pazarlamacı olarak, çeşitli kampanyalar geliştirir ve uygularız. Her kampanya için temel performans göstergeleri (KPI'lar) belirliyoruz. Ancak KPI'lar olumsuz giderse ne yapmamız gerektiğini pek düşünmüyoruz.

Ya kampanyamız beklendiği gibi çalışmazsa? Bunun etkileri ne olurdu?

Bazı projeler, ajanslar, danışmanlar veya serbest çalışanlarla çalışırken işletme sahiplerinin veya pazarlama müdürlerinin önemli ölçüde daha az sabra ve zamana sahip olduğu ölüm kalım durumlarıdır. Uzun vadede müşterilerinizin ve projelerinizin güvenini kaybedebilirsiniz.

Bu gibi durumlarda, planlama aşamasında akranlara veya yöneticilere başarısızlıkların sonuçları hakkında soru soracak kadar meraklı olun.

Böyle bir merakla, bir kampanya iki hafta veya iki ay içinde performans göstermezse planı ne zaman değiştireceğinizi bilirsiniz.

Böyle bir merak sizi projeyi kaybetmekten kurtarmasa bile, bir sonraki proje için daha iyi plan yapmanıza yardımcı olacaktır.
7. Rakiplerin ne yaptığını bilme merakı

Beni burada yanlış anlama. Tüm pazarlama stratejilerimizin kapsamlı bir rekabet analizi içerdiğini biliyorum. Ancak çoğu zaman, sağladığınız hizmetlere göre rakipleri analiz etmeye bağlı kalırız.

Örneğin, içerik yazma hizmetleri sağlıyorsak, yalnızca buna bağlı kalırız ve içeriğinizin performansına yardımcı olabilecek hiçbir şey önermeyiz.

Bazen, rakiplerinizin şunlar olup olmadığına da dikkat etmeniz gerekir:Ürünlerini geliştirmek.
Farklı ortaklarla işbirliği yapmak.
Diğer pazarlama kanallarına yatırım yapmak.
Marka konumlandırmalarını yenilemek.
Belirli süreçleri otomatikleştirme.
Belirli rollerin işe alınması.
Halkla ilişkiler veya sosyal sözler almak.
Herhangi bir platformda izleyicinin dikkatini çekmek
Ve dahası.

Rakiplerinizin yaptığı her şeyi bilmelisiniz. Rakiplerimizin marka sözleri için Google Alerts yaptık ve bunları SEO araçlarımızda yapılandırdık.

Bu, rakipleriniz hakkında meraklı olmanıza ve zamanında karar vermede proaktif olmanıza yardımcı olur.
8. Diğer pazarlamacıların ne hakkında konuştuğuna dair merak

Hayır, sektörünüzdeki en son haberlerden bahsetmiyorum. Bugün herkes sektörle ilgili en son güncellemeleri aldıkları iki veya üçten fazla haber bültenine abone oldu.

Sektördeki diğer pazarlamacıların ne hakkında konuştuklarından, yeni şeyler öğrenmekten, deney yapmaktan ve daha fazlasından bahsediyorum.

Örneğin, SEO'da tanıdığım birçok kişi Streamlit kullanarak Python aracılığıyla otomasyon öğreniyor. Python SEO'yu merhum Hamlet Batista'nın bilgi tabanı aracılığıyla öğrendim .

Orit Mutznik'in (ilhamlarımdan biri) bir Python kursuna başladığını ve hatta ilk senaryosunu yazdığını hatırlıyorum .



Sonra Koray Tuğberk GÜBÜR'den semantik SEO'dan bir çok gönderi görüyorum (listemde var).

İnsanların müşterimizin pazarlama yatırım getirisini iyileştirmek için hangi stratejileri, süreçleri, yöntemleri ve araçları kullandığını bildiğinizde kimse ilerlemenizi durduramaz.
9. Markaların ne yaptığını görme merakı

Çoğu pazarlamacı, daha önde gelen markaların pazarlamalarında yaptıklarını sever. Markalar tarafından yapılan büyük markalaşmaya adanmış bazı tweetler veya atlıkarıncalar yayınlayacaklardı.



Ancak yalnızca birkaç pazarlamacı, bazı markalar için neyin işe yarayıp yaramadığını analiz eder.

Örneğin, Luke Carthy (en sevdiğim e-ticaret SEO'larından biri) markalarda neler olup bittiğini, neyin işe yarayıp neyin yaramadığını merak ediyor. Yakın zamanda Toys 'R' Us için bir vaka çalışması tasarladı. Bu vaka çalışmaları, yalnızca bu web siteleri için yaptığı incelemelerdir. Onlar için çalışmıyor.



Merakı, e-ticaret sitelerinin bu tür incelemelerini ve analizlerini yapmasını sağlıyor.

Böyle bir merak nadirdir, ancak her pazarlamacının, hata yapmaları durumunda markalardan nasıl öğreneceklerine ve markaları nasıl sergileyeceklerine yönelik yaklaşımlarını ve zihniyetlerini geliştirmeleri gerekir.

Dijital Ajans Nedir? Ne İşe Yarar?