26 Ekim 2022 Çarşamba

Giriş seviyesi/küçük SEM rolleri


Çoğu insan kariyerine herhangi bir alanda giriş seviyesi bir pozisyonla başlayacak. Aynı şey dijital pazarlama sektörü için de geçerli. Pek çok kişi üniversiteden mezun olduktan sonra bir dijital ajansla veya şirket içinde bir pazarlama ekibiyle ilk işini yapacak.

Ayrıca bireyler, bir organizasyon içindeki diğer departmanlardan da dijital pazarlamaya geçerler. Örneğin, ürün geliştirme/yönetimden dijital pazarlamaya geçiş.

Bu roller genellikle dijital pazarlama konusunda kapsamlı bir deneyim gerektirmez. Çoğu işveren çok fazla deneyim beklemeyecektir, ancak aşağıdaki özelliklere sahip bireyler arayacaktır:
  • Excel için bir sürücü.
  • Öğrenmek için bir yetenek.
  • Güçlü bir iletişim yeteneği.

Her rolde beklenen süre, çalıştığınız yere bağlı olacaktır.

Bazı işverenler insanları diğerlerinden daha hızlı terfi ettirir. Roller arasında hızlı hareket etmek istiyorsanız, daha agresif ilerleme olumludur.

Ancak, çok hızlı hareket ederseniz, bir sonraki rolünüze doğru inşa edilecek becerileri geliştirmek ve ustalaşmak için zamanınız olmayacak. Ortalama olarak, bireyler terfi edilmeden önce 12-18 ay boyunca giriş seviyesindeki rollerde hizmet edeceklerdir.
görevler ve sorumluluklar

Giriş / alt düzey ekip üyelerinin tamamladığı görevler genellikle ekibin daha kıdemli üyelerini desteklemeye odaklanır. Bu görevler şunları içerir:
  • Rapor oluşturma.
  • KG kontrollerinin yapılması.
  • SEM kampanyaları oluşturmak.
  • Hesap performansını izleme.
  • Eğitimlere katılmak ve sertifika almak.
  • Toplantı notlarının alınması.
  • Diğer temel görevler.
  • Unvanlar ve roller

Dijital pazarlama kariyer yolculuğunuzdaki her adım için SEM alanında sonsuz sayıda potansiyel başlık vardır.

Başlıkta genellikle aşağıdaki gibi bir kanal belirteci bulunur:
  • Dijital Arama
  • Sosyal
  • SEO
  • Görüntülemek
  • Ücretli arama
  • ücretli sosyal
  • programatik

Unvanların ikinci bileşeni rol/kıdemdir. Giriş seviyesi roller için aşağıdaki gibi başlıklar bekleyebilirsiniz:
  • İş arkadaşı
  • uzman
  • koordinatör
  • Stratejist
  • asistan

Dijital Ajans Nedir? Ne İşe Yarar?