26 Ekim 2022 Çarşamba

Dijital pazarlama türleri

 Dijital medyayı kullanarak etkileşim kurmanın yolları olduğu kadar dijital pazarlamada da birçok uzmanlık vardır. İşte dijital pazarlama taktiklerinin birkaç önemli örneği .

Arama motoru optimizasyonu

Arama motoru optimizasyonu veya SEO, teknik olarak kendi içinde bir pazarlama biçiminden ziyade bir pazarlama aracıdır. The Balance bunu “web sayfalarını arama motorları için çekici hale getirme sanatı ve bilimi” olarak tanımlıyor.

SEO'nun "sanat ve bilim" kısmı en önemli şeydir. SEO bir bilimdir, çünkü bir arama motoru sonuç sayfasında (SERP) mümkün olan en yüksek sıralamayı elde etmek için farklı katkıda bulunan faktörleri araştırmanızı ve tartmanızı gerektirir.

Bugün, bir web sayfasını arama motorları için optimize ederken göz önünde bulundurulması gereken en önemli unsurlar şunlardır:

  • içerik kalitesi
  • Kullanıcı etkileşimi düzeyi
  • Mobil uyumluluk
  • Gelen bağlantıların sayısı ve kalitesi

Yukarıdaki unsurlara ek olarak, sitenizin tüm arka uç bileşenleri olan teknik SEO'yu optimize etmeniz gerekir. Buna URL yapısı, yükleme süreleri ve bozuk bağlantılar dahildir. Teknik SEO'nuzu geliştirmek, arama motorlarının sitenizde daha iyi gezinmesine ve taramasına yardımcı olabilir.

Bu faktörlerin stratejik kullanımı, arama motoru optimizasyonunu bir bilim haline getirir, ancak içerdiği öngörülemezlik, onu bir sanat haline getirir.

Sonuçta amaç, bir arama motorunun sonuç sayfasının ilk sayfasında yer almaktır. Bu, markanızla ilgili belirli bir sorgu arayanların ürünlerinizi veya hizmetlerinizi kolayca bulmasını sağlar. Birçok arama motoru olmasına rağmen, dijital pazarlamacılar, arama motoru pazarında küresel bir lider olduğu için genellikle Google'a odaklanır.

SEO'da, arama motorlarında üst sıralarda yer almak için ölçülebilir bir değerlendirme listesi veya tutarlı bir kural yoktur. Google ve diğer arama motorları algoritmalarını neredeyse sürekli olarak değiştirirler , bu nedenle kesin tahminler yapmak imkansızdır. Yapabileceğiniz şey, sayfanızın performansını yakından izlemek ve buna göre stratejinizde ayarlamalar yapmak.

İçerik pazarlama

Belirtildiği gibi, içeriğinizin kalitesi, optimize edilmiş bir sayfanın önemli bir bileşenidir. Sonuç olarak, SEO, alakalı ve değerli içeriğin hedef kitleye dağıtımına dayalı bir strateji olan içerik pazarlamasında önemli bir faktördür .

Herhangi bir pazarlama stratejisinde olduğu gibi, içerik pazarlamasının amacı, nihayetinde müşteriye dönüşen potansiyel müşterileri çekmektir . Ancak bunu geleneksel reklamcılıktan farklı şekilde yapar. Bir ürün veya hizmetten potansiyel değeri olan potansiyel müşterileri cezbetmek yerine, yazılı materyal şeklinde ücretsiz olarak değer sunar, örneğin:

  • Blog gönderileri
  • e-kitaplar
  • Bültenler
  • Video veya ses transkriptleri
  • Beyaz kağıtlar
  • bilgi grafikleri

İçerik pazarlaması önemlidir ve bunu kanıtlayacak çok sayıda istatistik vardır:

  • Tüketicilerin %84'ü şirketlerin eğlenceli ve faydalı içerik deneyimleri üretmesini bekliyor
  • En az 5.000 çalışanı olan şirketlerin %62'si günlük içerik üretiyor
  • Pazarlamacıların %92'si, şirketlerinin içeriğe önemli bir varlık olarak değer verdiğine inanıyor

İçerik pazarlaması ne kadar etkili olursa olsun, zor olabilir. İçerik pazarlama yazarlarının, arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer alabilmeleri ve aynı zamanda materyali okuyacak, paylaşacak ve markayla daha fazla etkileşime girecek kişilerle etkileşime geçebilmeleri gerekir. İçerik alakalı olduğunda, boru hattı boyunca güçlü ilişkiler kurabilir.

Son derece alakalı ve ilgi çekici etkili içerik oluşturmak için hedef kitlenizi belirlemeniz önemlidir. İçerik pazarlama çabalarınızla nihayetinde kime ulaşmaya çalışıyorsunuz? Hedef kitlenizi daha iyi kavradıktan sonra, oluşturacağınız içerik türünü belirleyebilirsiniz. Videolar, blog gönderileri, yazdırılabilir çalışma sayfaları ve daha fazlası dahil olmak üzere içerik pazarlamanızda birçok içerik biçimini kullanabilirsiniz.

Oluşturduğunuz içerik ne olursa olsun, içerik pazarlamasının en iyi uygulamalarını takip etmek iyi bir fikirdir. Bu, gramer açısından doğru, hatasız, anlaşılması kolay, alakalı ve ilginç içerik yapmak anlamına gelir. İçeriğiniz, ister bir satış temsilcisiyle ücretsiz danışmanlık ister bir kayıt sayfası olsun, okuyucuları boru hattındaki bir sonraki aşamaya yönlendirmelidir.

Sosyal medya pazarlamacılığı

Sosyal medya pazarlaması, insanları çevrimiçi tartışmaya dahil ederek trafik ve marka bilincini artırmak anlamına gelir. Markanızı, ürünlerinizi, hizmetlerinizi, kültürünüzü ve daha fazlasını öne çıkarmak için sosyal medya pazarlamasını kullanabilirsiniz. Milyarlarca insan zamanını sosyal medya platformlarında geçirerek sosyal medya pazarlamasına odaklanmak faydalı olabilir.

Sosyal medya pazarlaması için en popüler dijital platformlar Facebook , Twitter ve Instagram'dır ve LinkedIn ve YouTube çok geride değildir. Sonuç olarak, işletmeniz için hangi sosyal medya platformlarını kullanacağınız, hedeflerinize ve hedef kitlenize bağlıdır. Örneğin, FinTech girişiminiz için yeni potansiyel müşteriler bulmak istiyorsanız, sektör profesyonelleri platformda aktif olduğundan, hedef kitlenizi LinkedIn'de hedeflemek iyi bir fikirdir. Öte yandan, genç tüketicilere odaklanan bir B2C yayınlıyorsanız, Instagram'da sosyal medya reklamları yayınlamak markanız için daha iyi olabilir.

Sosyal medya pazarlaması aktif izleyici katılımını içerdiğinden, dikkat çekmenin popüler bir yolu haline geldi . %96 ile B2C dijital pazarlamacılar için en popüler içerik ortamıdır ve B2B alanında da zemin kazanmaktadır. İçerik Pazarlama Enstitüsü'ne göre , B2B içerik pazarlamacılarının %61'i bu yıl sosyal medya kullanımlarını artırdı.

Sosyal medya pazarlaması, hedef kitlenize ne kadar iyi ulaştığınızı anlamanıza yardımcı olmak için son derece yararlı olan yerleşik katılım metrikleri sunar . Hangi tür etkileşimlerin sizin için en çok anlam ifade ettiğine, bunun web sitenize yapılan paylaşım, yorum veya toplam tıklama sayısı anlamına gelip gelmediğine siz karar verirsiniz .

Doğrudan satın alma, sosyal medya pazarlama stratejinizin bir hedefi bile olmayabilir Birçok marka, kitleleri hemen para harcamaya teşvik etmek yerine, onlarla diyalog başlatmak için sosyal medya pazarlamasını kullanır. Bu, özellikle daha yaşlı kitleleri hedefleyen veya anlık satın alımlar için uygun olmayan ürün ve hizmetler sunan markalarda yaygındır . Her şey şirketinizin sosyal medya pazarlama hedeflerine bağlıdır.

Etkili bir sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturmak için en iyi uygulamaları takip etmek çok önemlidir. İşte en önemli sosyal medya pazarlaması en iyi uygulamalarından birkaçı:

  • Yüksek kaliteli ve ilgi çekici içerik oluşturun
  • Yorumları ve soruları profesyonel bir şekilde yanıtlayın
  • Bir sosyal medya gönderi planı oluşturun
  • Doğru zamanda yayınlayın
  • Pazarlama çabalarınızı desteklemek için sosyal medya yöneticilerini işe alın
  • Kitlenizi ve hangi sosyal medya kanallarında en aktif olduklarını bilin

Mailchimp'in sosyal medya stratejinize nasıl yardımcı olabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için ücretsiz sosyal medya yönetim araçlarımızın diğerleriyle karşılaştırmasına göz atın.

Tıklama başına ödeme pazarlaması

Tıklama başına ödeme veya PPC, birisi dijital reklamlarınızı her tıkladığında bir ücret ödediğiniz bir dijital pazarlama biçimidir. Bu nedenle, çevrimiçi kanallarda sürekli olarak hedeflenen reklamlar yayınlamak için belirli bir miktar ödemek yerine, yalnızca bireylerin etkileşimde bulunduğu reklamlar için ödeme yaparsınız. İnsanların reklamınızı nasıl ve ne zaman gördüğü biraz daha karmaşıktır.

En yaygın PPC türlerinden biri arama motoru reklamcılığıdır ve Google en popüler arama motoru olduğundan, birçok işletme bu amaçla Google Ads kullanır. SERP olarak da bilinen bir arama motoru sonuç sayfasında bir yer bulunduğunda, motor bu yeri esasen anında açık artırma olanla doldurur. Bir algoritma, mevcut her bir reklama aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli faktörlere göre öncelik verir :

  • reklam kalitesi
  • Anahtar kelime alaka düzeyi
  • Açılış sayfası kalitesi
  • teklif tutarı

PPC reklamları daha sonra, bir kişi belirli bir sorguyu aradığında yukarıdaki faktörlere dayalı olarak arama motoru sonuç sayfalarının en üstüne yerleştirilir.

Her bir PPC kampanyası, izleyicilerin bir reklamı tıkladıktan sonra tamamlaması gereken 1 veya daha fazla hedef eyleme sahiptir. Bu işlemler dönüşüm olarak bilinir ve işlemsel veya işlem dışı olabilir. Satın alma yapmak bir dönüşümdür, ancak bir bülten kaydı veya ev ofisinize yapılan bir arama da öyle.

Hedef dönüşümleriniz olarak ne seçerseniz seçin, kampanyanızın nasıl çalıştığını görmek için seçtiğiniz dijital pazarlama kanalları aracılığıyla bunları izleyebilirsiniz.

Bağlı pazarlama

Bağlı kuruluş pazarlaması , birinin başka bir kişinin işini tanıtarak para kazanmasını sağlayan bir dijital pazarlama taktiğidir. Destekleyici veya organizatörle birlikte çalışan işletme olabilirsiniz, ancak süreç her iki durumda da aynıdır.

Bir gelir paylaşımı modeli kullanarak çalışır. Satış ortağıysanız, tanıtımını yaptığınız ürünü her satın aldığında komisyon alırsınız. Tüccarsanız, size yardımcı oldukları her satış için bağlı kuruluşa ödeme yaparsınız.

Bazı bağlı kuruluş pazarlamacıları, yalnızca bir şirketin ürünlerini, belki bir blogda veya başka bir üçüncü taraf sitesinde incelemeyi tercih eder. Diğerlerinin birden fazla satıcıyla ilişkisi vardır.

İster bir bağlı kuruluş olmak ister birini bulmak istiyorsanız, ilk adım diğer tarafla bağlantı kurmaktır . Bağlı kuruluşları perakendecilere bağlamak için tasarlanmış dijital kanalları kullanabilir veya tek satıcılı bir program başlatabilir veya katılabilirsiniz.

Bir perakendeciyseniz ve doğrudan bağlı kuruluşlarla çalışmayı seçerseniz, programınızı potansiyel girişimciler için çekici hale getirmek için yapabileceğiniz birçok şey vardır. Bu bağlı kuruluşlara başarılı olmaları için ihtiyaç duydukları araçları sağlamanız gerekecek. Bu, harika sonuçlar için teşviklerin yanı sıra pazarlama araçlarını ve önceden hazırlanmış malzemeleri içerir.

Yerel reklamcılık

Doğal reklamcılık, kılık değiştirmiş dijital pazarlamadır. Amacı, reklam olarak daha az açık olması için çevresindeki içerikle uyum sağlamaktır.

Yerel reklamcılık, günümüz tüketicilerinin reklamlara yönelik sinizmine tepki olarak yaratıldı. Bir reklamın yaratıcısının onu yayınlamak için para ödediğini bilen birçok tüketici, reklamın taraflı olduğu sonucuna varacak ve sonuç olarak onu görmezden gelecektir.

Yerel bir reklam, tanıtım amaçlı herhangi bir şeye ulaşmadan önce bilgi veya eğlence sunarak ve "reklam" yönünü küçümseyerek bu önyargıyı ortadan kaldırır.

Yerel reklamlarınızı her zaman net bir şekilde etiketlemeniz önemlidir "Terfi edilen" veya "sponsorlu" gibi kelimeler kullanın. Bu göstergeler gizlenirse, okuyucular içeriğin reklam olduğunu anlamadan önce içerikle ilgilenmek için önemli zaman harcayabilirler.

Tüketicileriniz tam olarak ne elde ettiklerini bildiklerinde, içeriğiniz ve markanız hakkında daha iyi hissedeceklerdir. Yerel reklamların, geleneksel reklamlardan daha az rahatsız edici olması amaçlanmıştır, ancak aldatıcı olmaları amaçlanmamıştır.

Etkileyici pazarlama

Bağlı kuruluş pazarlaması gibi, etkileyici pazarlama, maruz kalma karşılığında bir etkileyiciyle (ünlü, endüstri uzmanı veya içerik oluşturucu gibi büyük bir takipçisi olan bir kişi) çalışmaya dayanır. Çoğu durumda, bu etkileyiciler, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi çeşitli sosyal medya kanallarında takipçilerine onaylayacaktır.

Influencer pazarlama, yeni kitlelere ulaşmak isteyen B2B ve B2C şirketleri için iyi sonuç verir. Ancak, esasen markanızı temsil ettikleri için saygın etkileyicilerle ortak olmak önemlidir. Yanlış influencer, tüketicilerin işletmenize olan güvenini zedeleyebilir.

Pazarlama otomasyonu

Pazarlama otomasyonu , dijital pazarlama kampanyalarını güçlendirmek için yazılım kullanır, reklamın verimliliğini ve alaka düzeyini artırır. Sonuç olarak, hantal ve zaman alıcı süreçler yerine dijital pazarlama çalışmalarınızın arkasındaki stratejiyi oluşturmaya odaklanabilirsiniz.

Pazarlama otomasyonu, işletmenizin onsuz yapamayacağı lüks bir araç gibi görünse de, siz ve hedef kitleniz arasındaki etkileşimi önemli ölçüde artırabilir.

İstatistiklere göre:

  • ABD'li tüketicilerin %90'ı kişiselleştirmeyi "çok" veya "biraz" çekici buluyor
  • Tüketicilerin %81'i etkileşimde bulundukları markaların kendilerini daha iyi anlamasını istiyor
  • Şirketlerin %77'si gerçek zamanlı kişiselleştirmenin değerine inanıyor, ancak %60'ı bununla mücadele ediyor

Pazarlama otomasyonu, şirketlerin kişiselleştirme beklentisine ayak uydurmasını sağlar. Markaların şunları yapmasına olanak tanır:

  • Tüketici bilgilerini toplayın ve analiz edin
  • Hedefli pazarlama kampanyaları tasarlayın
  • Dijital pazarlama mesajlarını doğru zamanda doğru kitlelere gönderin ve yayınlayın

Birçok pazarlama otomasyon aracı, bir sonraki ne zaman ve nasıl ulaşılacağını belirlemek için belirli bir mesajla potansiyel katılımı (veya eksikliğini) kullanır. Bu gerçek zamanlı özelleştirme düzeyi, herhangi bir ek zaman yatırımı olmadan her müşteri için kişiselleştirilmiş bir pazarlama stratejisi oluşturabileceğiniz anlamına gelir.

Mailchimp'in pazarlama otomasyon araçları, davranış tabanlı otomasyonlar, işlemsel e-postalar, tarih tabanlı otomasyonlar ve daha fazlası aracılığıyla hedef kitlenizle etkileşime girebilmenizi sağlar.

Eposta pazarlama

E-posta pazarlaması kavramı basittir; bir promosyon mesajı gönderirsiniz ve potansiyel müşterinizin buna tıklamasını umarsınız. Ancak, yürütme çok daha karmaşıktır. Her şeyden önce, e-postalarınızın arandığından emin olmalısınız. Bu , aşağıdakileri yapan bir katılım listesine sahip olmak anlamına gelir :

  • İçeriği hem gövdede hem de konu satırında kişiselleştirir
  • Abonenin ne tür e-postalar alacağını açıkça belirtir
  • Açık bir abonelikten çıkma seçeneği sunan bir e-posta imzası
  • Hem işlemsel hem de tanıtım amaçlı e-postaları entegre eder

Potansiyel müşterilerinizin kampanyanızı yalnızca bir tanıtım aracı olarak değil, değerli bir hizmet olarak görmesini istiyorsunuz.

E-posta pazarlaması başlı başına kanıtlanmış, etkili bir tekniktir: Ankete katılan profesyonellerin %89'u onu en etkili potansiyel müşteri üreticisi olarak adlandırdı.

E-postalarınızı müşterinizin ihtiyaçlarını daha etkin bir şekilde karşılayacak şekilde bölümlere ayırmanıza ve planlamanıza olanak tanıyan pazarlama otomasyonu gibi diğer dijital pazarlama tekniklerini dahil ederseniz daha da iyi olabilir .

E-posta pazarlamayı düşünüyorsanız, harika e-posta pazarlama kampanyaları oluşturmanıza yardımcı olabilecek birkaç ipucu:

  • Doğru kişilere alakalı kampanyalar göndermek için hedef kitlenizi segmentlere ayırın
  • E-postaların mobil cihazlarda iyi görünmesini sağlayın
  • Bir kampanya planı oluşturun
  • A/B testleri çalıştırın

Mobil pazarlama

Mobil pazarlama, hedef kitlenizle akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlarında etkileşim kurmanıza olanak tanıyan bir dijital pazarlama stratejisidir. Bu, SMS ve MMS mesajları, sosyal medya bildirimleri, mobil uygulama uyarıları ve daha fazlası aracılığıyla olabilir.

Tüm içeriğin mobil cihazlar için optimize edildiğinden emin olmak çok önemlidir. Pew Araştırma Merkezi'ne göre, Amerikalıların %85'inin bir akıllı telefonu var, bu nedenle bilgisayar ve mobil ekranlar için içerik oluşturduğunuzda pazarlama çabalarınız çok yol kat edebilir.

Dijital Ajans Nedir? Ne İşe Yarar?