Diğer birçok sektöre benzer şekilde, deneyim kazanmış ve hatta terfi almış olmanız, belirli giriş seviyesi görevlerinden sorumlu olmayacağınız anlamına gelmez.
Bir şirket içinde daha deneyimli bir rol, şirket içindeki ve dışındaki ilişkilere katkıda bulunmaya başlayacaktır. Daha fazla deneyime sahip kişiler genellikle genç ekip üyelerini eğitmeye ve denetlemeye yardımcı olur. Bu, deneyimli kişilerin giriş seviyesi pozisyonları yönettikleri anlamına gelmez – bu sorumluluk genellikle bir sonraki kariyer ilerlemesi seviyesi için ayrılmıştır.
Yine, bu deneyimli rollerin süresi şirkete göre değişecektir. Ortalama olarak, yaklaşık 12-24 ay boyunca benzer bir pozisyonda olmayı bekleyebilirsiniz.
Çoğu insanın kariyerlerinin bir sonraki aşamasına geçmek için can attığını biliyorum, ancak bir sonraki role geçmeden önce işgal ettiğiniz her rolde ustalaştığınızdan emin olun. Daha agresif hareket etmek cazip gelse de, bu kritik temel zamanlarda kariyeriniz için güçlü bir temel oluşturduğunuzdan emin olun.
görevler ve sorumluluklar
Daha deneyimli bir SEM rolünde olduğunuzda, ister bir ajansta ister şirket içinde olun, ekibinizde daha fazla sorumluluk ve sahipleneceksiniz.
Deneyimli roller genellikle hesaplarda yürütme ve KG uzmanları olarak görülür. Bunlar, hesaplarla ilgili ayrıntılarda olan ve aktivasyon liderleri olarak görülmeye hazır olan insanlar. Bu görevler şunları içerir:
- Hesap Yönetimi
- Büyük kampanya derlemeleri
- Toplantı gündemi yönetimi
- Kısmi veya tüm müşteri/dahili toplantıları yürütmek
- Proje Yönetimi
- Görev delegasyonu
- Unvanlar ve roller
Giriş seviyesi rollere benzer şekilde, başlığın bir parçası olarak bir kanal belirteci vardır. Yine, bu gösterenler şunları içerebilir:
- Dijital Arama
- Sosyal
- SEO
- Görüntülemek
- Ücretli arama
- ücretli sosyal
- programatik
Bu unvanların ikinci unsuru pozisyon/kıdem olacaktır. Aşağıdaki gibi başlıkları görmeyi bekleyebilirsiniz:
- Müdür
- Stratejist
- Ortak