26 Ekim 2022 Çarşamba

Dijital pazarlama programınızı nasıl planlar, uygular ve optimize edersiniz

 Önce hedef kitlenizi ve hedeflerinizi belirleyerek ve ardından her zaman gelişmenizi sağlamak için metrikleri devreye sokarak dijital pazarlama programınızı başlatmaya başlayın.

1. Kitlenizi tanımlayın ve segmentlere ayırın. 

Günümüzün alıcıları, her temas noktasında kişiselleştirilmiş bir deneyim bekliyor. Bunu yapmak için, onların demografik, firmaografik ve teknolojik özelliklerini ve ayrıca sorularını ve sorunlu noktalarını nasıl ele alacağınızı anlamalısınız. 

2. Hedefleri ve ölçüm stratejisini belirleyin. 

Hedeflerinizi ve ölçüm stratejinizi oluşturmak için kişileri belirlemek ve satış yolculuklarının net bir görünümünü elde etmek için kitle bilgilerini kullanın.

Önemli metrikler şunları içerir: 

  • Gösterimler
  • Ulaşmak
  • Tıklamalar
  • Tıklama oranı (TO)
  • Nişan oranı
  • Dönüşümler
  • Olası satış başına maliyet (CPL)
  • Bin gösterim başına etkin maliyet (eBGBM)

Yatırım getirisi (YG), reklam harcamalarından elde edilen getiri (ROAS), ilk ve çoklu temas ilişkilendirmesi ve yaşam boyu müşteri değeri (LCV) gibi arka uç metrikleri de vardır.   

3. Reklam teknolojinizi ve kanallarınızı ayarlayın. 

Reklam teknolojisinde gezinmek zaman alabilir, bu nedenle başlamadan önce aşağıdakiler dahil doğru öğelerin bulunduğundan emin olun:

  • Veri yönetimi platformları (DMP'ler)
  • Talep tarafı platformları (DSP'ler)
  • Arz yönlü platformlar (SSPS)
  • Reklam değişimleri 

Ekibinizi hizalayın, herkesin hedeflerini iletin ve kanallarının dijital pazarlamanın büyük resmine nasıl uyduğunu gösterin.

4. Başlatın ve optimize edin. 

Dijital pazarlama, satın alma, besleme, müşteri sadakati oluşturma ve markalaşma için kullanılabilir. Metrikleri düzenli olarak gözden geçirin, böylece nerede mükemmel olduğunuzu ve bu yüksek etkili, yüksek talep alan alanda lider olmak için nerede çalışmanız gerektiğini bilirsiniz.

Dijital Ajans Nedir? Ne İşe Yarar?