26 Ekim 2022 Çarşamba

B2B'ye karşı B2C dijital pazarlama

 Dijital pazarlama stratejileri B2B (işletmeden işletmeye) ve B2C (işletmeden tüketiciye) şirketler için işe yarar, ancak en iyi uygulamalar 2 arasında önemli ölçüde farklılık gösterir . İşte dijital pazarlamanın B2B ve B2C pazarlama stratejilerinde nasıl kullanıldığına daha yakından bir bakış.

  • B2B müşterileri, daha uzun karar verme süreçlerine ve dolayısıyla daha uzun satış hunilerine sahip olma eğilimindedir . İlişki kurma stratejileri bu müşteriler için daha iyi sonuç verirken, B2C müşterileri kısa vadeli tekliflere ve mesajlara daha iyi yanıt verme eğilimindedir.
  • B2B işlemleri genellikle , yetenekli B2B dijital pazarlamacıların sunduğu mantık ve kanıtlara dayanır . Müşteriyi bir satın alma konusunda iyi hissettirmeye odaklanan B2C içeriğinin duygusal temelli olması daha olasıdır.
  • B2B kararları, 1'den fazla kişinin girdisine ihtiyaç duyma eğilimindedir . Bu kararları en iyi şekilde yönlendiren pazarlama materyalleri, paylaşılabilir ve indirilebilir olma eğilimindedir. B2C müşterileri ise bir marka ile birebir bağlantı kurmayı tercih ediyor.

Tabii ki, her kuralın istisnaları vardır. Araba veya bilgisayar gibi yüksek biletli bir ürüne sahip bir B2C şirketi daha bilgilendirici ve ciddi içerik sunabilir. Sonuç olarak, ister B2B ister B2C olun, dijital pazarlama stratejinizin her zaman kendi müşteri tabanınıza yönelik olması gerekir.

İyi bilgilendirilmiş ve hedeflenmiş çevrimiçi pazarlama kampanyaları oluşturmak için mevcut hedef kitlenize bir göz atın. Bunu yapmak, pazarlama çabalarınızın etkili olmasını sağlar ve potansiyel müşterilerin dikkatini çekebilirsiniz.

Dijital Ajans Nedir? Ne İşe Yarar?