9 Ocak 2022 Pazar

Dijital Pazarlamanın Faydaları Nelerdir?

 Dijital pazarlama, büyük ölçüde bu kadar geniş bir kitleye ulaştığı için öne çıktı, ancak bir dizi başka avantaj da sunuyor . Bunlar faydalarından birkaçı.



Geniş bir coğrafi erişim

Çevrimiçi olarak bir reklam yayınladığınızda, insanlar nerede olurlarsa olsunlar bunu görebilirler (reklamınızı coğrafi olarak sınırlandırmadıysanız). Bu, işletmenizin pazar erişimini büyütmeyi kolaylaştırır.



Maliyet verimliliği

Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamaya göre yalnızca daha geniş bir kitleye ulaşmakla kalmaz, aynı zamanda daha düşük bir maliyet de taşır. Gazete reklamları, televizyon reklamları ve diğer geleneksel pazarlama fırsatları için genel giderler yüksek olabilir. Ayrıca, hedef kitlenizin bu mesajları ilk etapta görüp göremeyecekleri konusunda size daha az kontrol sağlar.

İle dijital pazarlama , uzun Etkin olduğu kadar blogunuza ziyaretçi akınına sadece 1 içerik parçasını oluşturabilir. Hedeflenen müşteri listelerine bir programa göre mesajlar ileten bir e-posta pazarlama kampanyası oluşturabilirsiniz ve gerekirse bu programı veya içeriği değiştirmek kolaydır.

Hepsini topladığınızda, dijital pazarlama size reklam harcamanız için çok daha fazla esneklik ve müşteri teması sağlar.



Ölçülebilir sonuçlar

Pazarlama stratejinizin işe yarayıp yaramadığını bilmek için, kaç müşteri çektiğini ve sonuçta ne kadar gelir sağladığını öğrenmelisiniz. Ancak bunu dijital olmayan bir pazarlama stratejisiyle nasıl yaparsınız?

Her müşteriye "Bizi nasıl buldunuz?" diye sormak gibi geleneksel bir seçenek her zaman vardır.

Ne yazık ki, bu her sektörde işe yaramıyor. Birçok şirket, müşterileriyle bire bir görüşme yapamaz ve anketler her zaman tam sonuç alamaz.

Dijital pazarlama ile sonuçların izlenmesi basittir. Dijital pazarlama yazılımı ve platformları, e-posta açma oranları, ana sayfanıza yapılan ziyaretler veya doğrudan satın almalar olsun, elde ettiğiniz istenen dönüşümlerin sayısını otomatik olarak izler.



Daha kolay kişiselleştirme

Dijital pazarlama, müşteri verilerini çevrimdışı pazarlamanın yapamayacağı şekilde toplamanıza olanak tanır . Dijital olarak toplanan veriler çok daha kesin ve spesifik olma eğilimindedir.

Finansal hizmetler sunduğunuzu ve ürünlerinize bakan kişilere özel teklifler göndermek istediğinizi hayal edin. Teklifi kişinin ilgi alanına göre hedeflerseniz daha iyi sonuçlar alacağınızı bildiğiniz için 2 kampanya hazırlamaya karar veriyorsunuz. Biri hayat sigortası ürünlerinize bakan genç aileler için, diğeri ise emeklilik planlarınızı düşünen bin yıllık girişimciler içindir.

Otomatik izleme olmadan tüm bu verileri nasıl topluyorsunuz? Kaç telefon kaydını gözden geçirmen gerekir? Kaç müşteri profili? Ve gönderdiğiniz broşürü kimin okuyup okumadığını nereden biliyorsunuz?

Dijital pazarlama ile tüm bu bilgiler zaten parmaklarınızın ucunda.



Müşterilerle daha fazla bağlantı

Dijital pazarlama, müşterilerinizle gerçek zamanlı olarak iletişim kurmanıza olanak tanır. Daha da önemlisi, sizinle iletişim kurmalarını sağlar.

Sosyal medya stratejinizi düşünün. Hedef kitlenizin en son yayınınızı görmesi harikadır, ancak onun hakkında yorum yapmaları veya paylaşmaları daha da iyidir. Ürününüzü veya hizmetinizi çevreleyen daha fazla vızıltı ve biri konuşmaya her katıldığında artan görünürlük anlamına gelir.

Etkileşim, müşterilerinize de yarar sağlar. Markanızın hikayesinin aktif katılımcıları haline geldikçe katılım seviyeleri artar. Bu sahiplenme duygusu, güçlü bir marka sadakati duygusu yaratabilir .



Kolay ve kullanışlı dönüşümler

Dijital pazarlama, müşterilerinizin reklamınızı veya içeriğinizi gördükten hemen sonra harekete geçmesini sağlar. Geleneksel reklamlarda, umabileceğiniz en hızlı sonuç, birisi reklamınızı gördükten kısa bir süre sonra bir telefon görüşmesidir. Ancak, bulaşıkları yıkarken, otoyolda ilerlerken veya işyerinde kayıtları güncellerken bir şirkete ulaşmak için ne sıklıkla zamanı var?

Dijital pazarlama ile bir bağlantıya tıklayabilir veya bir blog gönderisini kaydedebilir ve satış hunisinde hemen ilerleyebilirler. Hemen bir satın alma işlemi gerçekleştirmeyebilirler, ancak sizinle bağlantıda kalacaklar ve size onlarla daha fazla etkileşim kurma şansı verecekler.



Dijital pazarlama büyüme yaratır

Dijital pazarlama, hemen hemen her işletmenin genel pazarlama stratejisinin ana odak noktalarından biri olmalıdır. Daha önce müşterilerinizle bu kadar tutarlı bir iletişim halinde kalmanın bir yolu olmamıştı ve başka hiçbir şey dijital verilerin sağlayabileceği kişiselleştirme düzeyini sunmuyor. Dijital pazarlamanın olanaklarını ne kadar çok benimserseniz, şirketinizin büyüme potansiyelini o kadar çok fark edebilirsiniz.



Kaynak: Rois.co

Dijital Ajans Nedir? Ne İşe Yarar?